< Tilbake til oversikten

Arg, hvorfor så sulten idag?

sirib sa for siden:

Vanligvis består min frokost av eggerøre(1-2 egg, en skvett fløte) og noen baconskiver. holder meg mett i tiiiiiiiiiimesvis. Inneholder 1-2 karb.

I dag har jeg spist lavkarbo-musli (selv-laget), med tyrkisk youghurt og een bitteliten dash bringebær til frokost. Litt over 6 karber og litt mindre fett enn egg/baconfrokost.

I dag har altså jeg vært kjempesulten!! Huff. Kan det f.x være pga den økte karbomengden? Det er jo uansett ganske lite karber, selv om jeg selv synes 6 karber pr måltid er litt mye.
har ikke trent, ikke vært på jobb pga syk(forkjøla).

Trj sa for siden:

For lite fett ! Det er fettet som holder deg (meg) mett. :)

Charlott sa for siden:

Spiser jeg særlig karber, selv i grønnsaker og/eller meieriprodukter er jeg SULTEN som fy etter kort tid....

sirib sa for siden:

hmm...32 g fett i dagens frokost(musli av frø og nøtter), egg/bacon-frokost er vel i overkant av 40 g fett.... mer om jeg har litt fløte i eggene.

Trj sa for siden:

Ok :). Mulig jeg var for snar, er nå likevel 8 g mer i en egg/bacon-frokost... Synes også egg er veldig mettende. De få gangene jeg, har spist frø/nøtte-müsli har jeg forsynt meg beskjedent. Men kanskje det er bringebærene likevel, selv om jeg ikke har merket at jeg blir sulten av det.

sirib sa for siden:

Har prøvd med 3 baconskiver og 2 stekte egg idag til frokost. Føler meg ihvertfall mye mettere, og det er 2 timer siden jeg spiste. :-)

Jeg får evt justere muslifrokosten, slik at den inneholder mer fett. feks ta over litt fløte også. :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.