< Tilbake til oversikten

Hjemmelaget mandelsmør/ nøttesmør/ peanøttsmør

#1

SusanG sa for siden:

Det er veldig enkelt å lage Peanøttsmør/ nøttesmør/ mandelsmør selv. Her er en fin beskrivelse på hvordan det gjøres! :D


#2

TrineG sa for siden:

peanøttsmør fikk jeg lyst å lage ! Nam :D


#3

SusanG sa for siden:

Mandelsmør er kjempegodt på lavkarboknekkebrødene! nam :)


#4

Ashley sa for siden:

PEANØTTSMØR:eek: savn! elsk! takk!


#5

Myrine sa for siden:

det blogg innlegget du referer til er borte..jeg prøvde å bare hive noen mandler i blenderen men det ble bare mandelmel.. skal det tilsettes noe.. eller er blenderen min for dårlig.. (har ønsket meg ny i morsdagsgave ;) )


#6

Bik sa for siden:

Det må kjøres lenge for å få fram mandelojen. Det er da det blir mandelsmør :)



#8

Yonah sa for siden:

Først blir det malte mandler, kjører du litt til og litt til, så kommer oljen ut og det klumper seg mere og mere. Så får du mandelsmør. Jeg bare lar food prosessoren gå og surre for seg selv og sjekker imellom.


#9

Rin sa for siden:

Jeg trooor kvaliteten på foodprocessoren også er relevant - jeg lot min surre og gå i nær to timer uten å få smør av mandlene mine. :o


#10

Yonah sa for siden:

Jeg har en dårlig food prosessor( 30 år gammel og), mengden nøtter man har oppi har mye å si. Det hjelper også å varme opp nøttene, feks riste de i stekepanna til de blir varme, da slipper de oljen lettere. Det går også an å ha i en bitteliten skvett olje for å få i gang saker og ting.


#11

Myrine sa for siden:

Jeg lot blenderen gå lenge, men jeg skal blåse støv av foodprosessoren og prøve den, eller kanskje grave lenge etter blenderen til min 30 år gamle Kenwood maskin, kanskje den greier å lage mandelsmør :D


#12

kennygirl sa for siden:

Lagde nøttesmør av saltede og ristede mandler i går! Nam! Anbefales virkelig :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.