Bunn:
3 egg
2 ss fiber husk (mel av loppefrø)
en skvett vann
Forvarm ovnen på ca 220 grader. Rør sammen ingrediensene og stek dem i ekte smør som en pannekake på begge sider. Bruk stekepanne. Legg bunnen på et stekebrett og bre fyllet utover.Stekes i ovnen til osten har smeltet. Du kan evt steke bunnen litt alene først om du vil ha den litt "tørrere".
Jeg har en ketolysepizza-bunn stående i ovnen nå. Ble liten, så om den er god (prøvesmaker en ørliten bit) lager jeg en til, så jeg og mannen har hver sin. :D
Den ble... veeel.... grei nok. Bedre enn de jeg har smakt faktisk. Men jeg klarte ikke så mye, men det er jo bare en god ting da hehe. Joda kan anbefale den egentlig.
Hei
Oppskrift på pizzabunn finnes også i "slank med ketolysekuren" etter min ubeskjedne mening den beste måte å bruke soyaprotein på. Selv min kresne 15 år gamle sønn liker den. Den metter mye på grunn av proteininnholdet. Viktig; Konsistensen på deigen skal være som tannkrem. Smøren brettes ut på bakepapir og halvstekes, så tømmes et glass tacosaus ut på bunnen ( som fyller en langpanne) deretter masse ost og så toppings ( skinke, bacon , marinert kyllingekjøtt, oliven, ansjoser, paprika, tomat, oregano etc)
Stekes siden ferdig.
En i diskusjonsforum bruker bunnen ( ferdigstekt) som brød, den hadde jeg ikke tenkt på , men det er bedre enn soyabrødet, syns jeg.
Oppskrifter finner også på ketolyse soyaprotein , les evt mer på www.ketolyse.no :o
Nille nevnte noe om copyright, at vi ikke har lov egentlig... Men jeg er sikker på at jeg har sett den her inne. Noen andre har visst postet den. Søk. :)
Jupp ! Det går an det ser du. Så lenge du kopierer oppskriften 100 % likt sånn det står i boka er det ulovlig kopiering om den gjengis uten forfatterens samtykke. Helt sant !
Men som du sier, lager du din egen versjon av den, dvs. endrer på ingrediensene kan det legges inn uten problem !
[font=Verdana][/font]
;)
Hei
Bare post den, oppskrifter har svært dårlig copyright, jeg kommer i hvert tilfelle ikke til å bråke over en pizza-bunn-oppskrift. Det går liksom ikke ann å patentere et kokt egg !!!
Lykke til og Bon Appetit
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.