Jeg har begynt å trene spinning/zumba/aerobic 3 dager i uka. Og etter at jeg begynte med det har vekten stått bom stille.. Jeg regner jo med at det er fett som omdannes til muskler. Jeg føler meg i hvertfall mye "strammere" og jeg kjenner at jeg greier i mye større grad å holde magen inne :D Har trent og spist lavkarbo før, og da raste det 18 kg av på 4 mnd.. Den gang også sto vekten stille en stund i begynnelsen. .men jeg husker bare ikke hvor lenge... :o Noen som vet hvor lenge jeg kan forvente meg at vekta vil stå litt i ro?? Hvor lang tid bruker kroppen på å bygge muskler, før det vil vises i vekttap?? Kanskje veldig individuelt, men hadde vært greit om noen kom med litt info ;)
Det er dessverre en myte at fett omdannes til muskler. Om det hadde vært slik, villejo både overvektige folk og dyr hatt et særdeles heldig utgangspunkt for opptrening.
Imidlertid vil gjerne vekta stå stille,eller tilogmed gå opp, når muskelmassen øker.
Fettlaget kan gjerne bli mindre samtidig, men dessverre er heller ikke dette noen absolutt. Omfanget kan altså dermed øke, selv om man trener for harde livet.
Det viktigste er jo at du faktisk trener - jo mer og riktige muskler kroppen din får, jo bedre vil den trives :)
Jeg får ikke vekttap med trening... dessverre :( selv om det er mye og ta av!
Kan det være du bør spise et lite måltid ekstra de dagene du trener? Jeg vet ikke hvor mye du spiser til vanlig da... men hvis du går greit ned uten å trene på samme kosthold - så kan det hende litt justeringer vil hjelpe.
Kroppen min samler vann som en kamel også når jeg trener - og det tar gjerne et par dager å få ut igjen - og da er jo neste trening på gang ;)
Hva trente du da du gikk ned 18 kg da?
zumba trener sikkert nye musklerhos deg. rolig trening som lange gåturer får fart på vektnedgangen, imens styrke kan stagnere det. men for all del, du får mer muskler, mindre fett og strammere kropp. vekta har ikke alt å si :) følg heller med på hvordan du krymper i cm og hvordan kroppen forandrer seg istedetfor å miste motet av alt vektmaset ;)
Jeg trente spinning og aerobick da også.. Men den gang gikk jeg faktisk på litt mere karbo og litt mindre fett... Hmmm.. jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet. Resultater blir det nok før eller senere ;)
Har hørt at proteinene i melkeprodukter kan gi vektstagnasjon på ketolysefor flere her inne. er dette en synder? ;) dette gjelder ost, rømme, fløte osv. prøv å begrens dette å spis mer protein og fett i form av kjøtt og grønnsaker. jeg velger heller nøtter fremfor melkeprodukter :)
Om jeg har perioder jeg spiser lite fett stopper vektnedgangen mer eller mindre opp.... Så jo mere fløte, fett kjøtt osv jeg spiser, jo mere går jeg ned....:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.