Begynte å trene igjen i forrige uke etter å vært uten trening/lavkarbo i noen år.. Trent 3 ganger denne uka. Spinning i 60 min i dag. Og jeg er så SUUUULTEN!! Jeg kan spise og spise og spise.. Tror jeg smokka i meg over 300 gr tyrkisk youghurt med bringebær i stad!! :eek::o Please, fortell meg at dette går over når kroppen ikke har fått treningssjokk lenger....... Har jo trent før også, men kan ikke huske at jeg har vært SÅ desperat sulten som jeg har vært etter de siste treningene...
Etter trening er det lurt å lage seg et skikkelig måltid med grønnsaker og litt mer proteiner og fett enn andre måltider den dagen. Ikke noe i vegen for det. Om du spiser like før trening vil du ikke bli så veldig sulten etterpå.
Frokosten besto av CC med fløte, bringebær og en neve valnøtter
Lunsjen var salat med osteterninger og skinke
Middagen var chicken nuggets, soppstuing laget med masse fløte og kokt blomkål
Og til kvelds ble det altså tyrkisk youghurt og bringebær.. Er det ikke mye fett i denne tyrkiske youghurten da?? Eller burde jeg få i meg enda mere i løpet av en dag??
Du skriver ikke mengde så det er umulig å svare på. Yoghurt inneholder kanskje ikke så mye proteiner? Men du? Kan du ha forvekslet væskemangel med sult? Kanskje du var meget tørst også? Man svetter mye på spinning, vel?
Syns ikke du spiser særlig "ordentlig" mat som metter... yoghurt og salat er ikke særlig proteinrikt heller (selvfølgelig avhengig av mengde).
Du bør spise protein og fettrikt etter trening. For meg hjelper det med en atkins-bar etter trening hvis jeg føler meg sulten, det holder til jeg kommer hjem og får ordnet meg et ordentlig måltid fast føde (ikke flytende som yoghurt ;) )
Entrecote, nakkekotelett, grillet kylling med skinn, laks osv har fine sammensetninger med BÅDE protein og fett i seg :)
Ser du er litt som jeg - er mest glad i mat som kan "drikkes" - og det tror jeg ikke holder i lengden... så mer tygge-mat enn drikke-mat er vel mitt personlige råd i forbindelse med trening :) ;)
Anbefaler egentlig å ta en proteinshake med deg på trening, som du kan helle i deg med en gang du er ferdig:) Metter godt, tilfredsstiller kroppen og sørger for optimal restitusjon.
Jeg er ikke såå glad i fet mat nei, så jeg tyr nok heller til andre alternativer ;) men jeg skal prøve å få i meg mere fett kjøtt :) Atkinsbarer var en god ide å ha med på trening.. Har bestilt 3x 5 pakninger, så da har jeg en liten stund i hvertfall ;)
Jeg gikk over finnmarksvidda i sommer med tung oppakning og fikk den effekten du snakker om. Det eneste som hjalp meg var å kjøre på med fett. Spiste stort sett bare fisk jeg fisket selv så jeg drukna det i smør.. Du trenger jo ikke det siden vi gjerne har noen flere valgmuligheter hjemme da.. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.