< Tilbake til oversikten

Er engstelig for at magen har stoppet opp …

Husmor27 sa for siden:

Er på 3 døgnet uten avføring og begynner å bli engstelig for forstoppelse. Har spist et par skiver med lavkarbo brød i forhåpning om å få i gang magen - er det noe man kan ta for å få fart på systemet ?

:eek:

Charlott sa for siden:

1-2 ss linfrø i ett glass vann, la det stå og svelle, gjerne over natta. Det funker for meg i allefall ;)

otika sa for siden:

Fløtegrøt. 1 ss cocosa,1 ss fiberhusk i et glass vann med to glass reint vann etterpå,linfrø i litt tyrkisk youghurt.....ikke alt dette samtidig da :D

Husmor27 sa for siden:

Ok takk for tipset :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Husk at det blir mindre restavfall på lavkarbo... helt naturlig at dobesøkene blir færre!

Photobscura sa for siden:

Supertips!
Ellers signerer jeg ArnaKristin. Om du ikke føler deg forstoppet og dårlig, så er det nok ingen fare med det første.

utolmodig sa for siden:

Hei, jeg sliter med forstoppelse, også før jeg startet med nytt kosthold i januar.
Skal man drikke dette hver dag? Og når vil man merke bedring - altså dobesøk? :o

Photobscura sa for siden:

Drikk det til ting kommer på stell! De gangene jeg har hatt det behovet, har det fiksa seg i løpet av noen timer. Linfrø sveller liksom opp og dytter ting gjennom tarmen. De er i hel form rent kostfiber, og går ufordøyd gjennom kroppen.

utolmodig sa for siden:

Får prøve det, Tok det i to dager etter hverandre, men det skjedde ingenting. Burde vel prøve noen dager i strekk. Har tatt linfrøolje og cocosa også, men nei....Må ta tabletter en gang i uka og det er ikke en god situasjon..

Beklager at jeg blander meg inn i tråden Husmor27....:o

SusanG sa for siden:

Slet litt med dette jeg også når jeg startet med lavkarbo. Hjalp ikke med cocosa eller linfrø. Men når jeg begynte med ett glass vann med en skje :D purely greens om morgenen så var det problemet over. Sunt er det også, får masse energi av det!!

Husmor27 sa for siden:

Utolmodig: Ikke tenk på det :klem:
Det er kjekt å få flere tips og høre at flere sliter med magen til tider ;) Håper det retter seg for deg snart og!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.