< Tilbake til oversikten

Hva skal jeg lage til venninnekvelden?

Daurama sa for siden:

Hei,

Jeg trenger litt hjelp fra dere..
Får tre venninner på besøk i dag for liten bursdagsfeiring.
Kun jeg som spiser lavkarbo og tenkte jeg skulle lage noe som jeg mikser. Lavkarbo for meg men samtidig ikke nødvendigvis for de, med tanke på at det ikke er sikker de spiser det.
Uansett, nå har jeg søkt litt rundt og funnet litt av hvert men jeg klarer ikke å finne noe som sier YES lag meg.. Så nå lurer jeg på om dere kan legge ut deres beste tips til hva man kan lage på en sånn kveld :) Ikke noe som man blir suuupert stapp mett av, men tanke på at det skal konsumeres en del alkohol i tillegg ;) Tusen takk!!!

Georgine sa for siden:

Gryterett og ostekake er en sikker vinner. :D

lillemeg88 sa for siden:

ost og kjeks? da kan de spise kjeks, og du kan lage noen osteknekkiser som du kan bruke i stedenfor kjeks? så kan du kutte litt grønnsaker og lage guakamole og sånn til dipp :)

du kan også lage tapas, det er jo veldig lavkarbovennlig :) kjøttboller (hjemmelaget) med chilli og hvitløk, kyllingvinger/klubber, ost, scampi o.l. :)

monja sa for siden:

Tacosalat?

Aline sa for siden:

Tapas eller ost og kjeks! :heia:
Lag disse kjeksene til deg!

De er gode :ja:

Señora sa for siden:

Ferske reker og salat? Brød til de andre.

Taco med salat, skjell/lefser til de andre, ostechips til deg.

Wok med jukseris, evt. ris til de andre (om du gidder, eller jukseris til alle)

Lavkarbobrownie, bringebær og vaniljekesam til dessert.

Evt. masse bær og vaniljekesam.

Gryterett med jukesris eller blomkålstappe til deg, potetstappe eller ris til de andre (om du gidder, hvis ikke blomkålstappe/jukseris til alle.)

tkh sa for siden:

Jeg har laget disse "Hvitløksgratinerte reker" ved flere anledninger og alle tror du er kjempeflink til å lage mat, selv om det er kjempeenkelt:)

Bruker "kinesisk hvitløk" (den uten fedd) og bruker da en liten løk til denne oppskriften. Den gir 4 små former eller 2 store suppeskåler. Kan også bruke frosne reker som er ferdigpillede (disse finner du på SmartClub eller i Sverige). Har også hatt i krepsehaler o.l. og det blir også bra.

Daurama sa for siden:

Mm.. her kom det jo mye som sa YES lag meg, heheh :) Tusen tusen takk :D

Kozemor sa for siden:

Kyllingnuggets!!!!!

Ta kyllingkjøttdeig og krydre med godt krydder. Kjør i food prosessor til den blir glatt.

Lag boller som du trykker flat og "dypp" de i knust bacongull (brukte food prosessoren til å knuse, men du kan visst knuse i en pose med en kjevle)

Legg de på et stekebrett med bakepapir og stek i ovn på 225 grader i 15-20 minutter.
Du kan lage en salsa ved siden av, eller ta rømme som du har litt krydder i, og server med salat.

KNALL godt!!! Skal ha det med på fest i kveld hvor det skal serveres pizza.

Dessuten er nuggetsene knallgode kalde også

vimsen85 sa for siden:

Jeg bruker å lage Nannahs moussaka til besøk og ALLE elsker den. Men faren er der for at man blir litt STAPPET.. :p Men det er en ide til en annen gang iallefall ;) Med gresk salat og tzatsiki selvfølgelig ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.