Er det noen som har noen geniale ideer til frokost, lunsj og middag i en periode jeg skal pendle mye? Jeg skal stå opp kl 6 hver dag, så da har jeg ikke tid eller ork til å bruke lang tid på frokost. Jeg har heller ikke mulighet til å gå ut og kjøpe lunsj. Og når jeg kommer hjem kl. 19 på kvelden så vil jeg ha noe som er lynraskt å lage og som det ikke blir så mye rot av... Det er vel bare planlegging som skal til, men kjekt med noen innspill:)
lavkarbo musli, osteknekkis (begge ligger det oppskrifter på her på forumet). Har du tid en dag i uken til å lage mat, kan du lage store porsjoner som du fryser ned, og kan ta med deg når du skal på farten?
Ta deg en dag i uken hvor du lager opp mat for hele uka. Kjøttkaker, omeletter, stekte kyllingfileter, lavkarbobrød om du kan spise det osv.... sørg for å ha salatgrønnsaker og majo, rømme osv. Da kan du sette sammen varierte frokoster, luncher, middager uten alt for store annstrengelser.
mye gode forslag der ja :) det meste av middagsmat kan jo fryses ned i plastbokser! eller du kan ha det i kjøleskapet da, hvis du skal spise det innen et par dager :)
Sliter litt med det der selv! I helgen bakte jeg 3 forskjellige typer muffins; ost og nøttescones muffins, kyllingmuffins og brokkolimuffins. Oppskriftene er fra Hexeberg sin bok. Følte ikke smaken var helt der jeg ville hatt den, men regner med det blir bedre når jeg ikke følger oppskriften slavisk og heller fyller opp med det jeg synes er godt.
Men det er genialt å ha i fryseren og slenge i vesken når man løper ut døra. Jeg tror det blir min saving iallefall :)
Det aller aller meste kan faktisk fryses. Feks har jeg spist etter spisdegslank prinsippet som har ferdiglagede måltid du får levert frossent - og jeg fulgte opp dette prinsippet med å lage egne måltid som jeg også frøs ned og tok opp ved behov. Særdeles smart i lunsjsammenheng, bare å ta opp fra frysen om morgenen så tiner det til lunsj :)
Du kan jo sjekke ut [url]www.spisdegslank.no[/url] og sjekke ut bilde og ingredienslisten oppe til høyre så får du alle måltider ramset opp. Da kanskje du kan få noen tips derfra :)
Masse hardkokte egg er bestandig kjekt å ha i kjøleskapet.. Om sulten tar deg så er det bedre å ta et par egg enn å hive innpå andre ting.. og egg er fin mat å ha med seg på tur også.. ;)
Takk for mange tips! Jeg har laget en haug med pølseeggemuffins foreløpig, raskt å slenge med seg i farta:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.