< Tilbake til oversikten

Hjelp meg med fett i maten

linkn sa for siden:

Jeg begynte på ketolyse på onsdag 10.mars, har gått på Herbalife lavkarbo siden 5.januar og gikk ned 5 kilo på det.
Men etter jeg var hos legen på tirsdag, ville han ha meg til å kutte ut Herbalife shaken pga. karbs. Jeg har insulinresistens og c-peptiden min har ligget på rundt 1600. Når jeg var hos legen på tirdag hadde den økt til 2100
:mad:

Jeg startet på ketolyse på onsdag og gikk ned 2.1 kilo frem til i går. jeg er kjempefornøyd med det :-) Men jeg tror jeg kanskje spiser for lite fett.

Hvilke matvarer får jeg fettet fra? Og hvor mye fett bør jeg ha i meg i løpet av en dag?

Kan dere sette inn hva dere spiser til frokost, lunsj, middag,kvelds?

Legen min sa også at jeg skulle bare spise frokost,lunsj og middag... Men hvis jeg var sulten eller sugen på noe, kunne jeg spise til kvelds også.

Hva gjør dere? Hvor mye vektnedgang har dere ligget på pr uke ca? Er dere i ketose hele tiden eller koser dere dere litt i helger og sånn?

prøvende sa for siden:

Jeg spiser hovedsaklig to måltid om dagen (ikke fordi jeg ikke vil ha flere, men er rett og slett ikke sulten)

Til frokost/lunsj så lager jeg meg en bringebærsmoothi m/ egg, fløte, en god desj olivenolje og litt splenda.
Middagen er litt mer variert, men i går f.eks spiste jeg 1 stk kyllingfilet i biter, stekt i cocosa sammen med litt løk og brokkoli. Tilsatte fløte som saus som småkokte, mens jeg lagte jukseris.

linkn sa for siden:

Takk for svar... 2 ganger om dagen bare ja.. Det er 1 til 2 ganger jeg egentlig er vant med å spise fra tidligere. På Herbalife snakket de om å spise minst hver 3 til 4 time for å få opp forbrenninga og det synes jeg var slitsomt.....

Mye har du gått ned og hva går du ned på en uke ca? Har du hatt det sånn at du står stille en periode? tar du oppkarbing eller hva det heter da?

Nerthus sa for siden:

Jeg lurer på om du har kjøpt ketolyse-boka? Hvis ikke synes jeg du skal gjøre det asap - der får du nemlig svar på mange av spørsmålene dine :)

Søk også opp ketolyse og fett i maten på forumet, det finnes uttallige tråder med akkurat samme tema der du kanskje finner svar på spørsmålene dine?

Min anbefaling er at du setter deg godt inn i kostholdsretningen du har valgt - ketolyse - slik at det er lettere å gjøre dette "så riktig" som mulig.
Det anbefales ikke "oppkarbing" eller "utskeielser" i en vektnedgangsperiode. Med mer kunnskap om lavkarbo/ketolyse vil du se hvorfor også :) Er du normalvektig og ønsker å finne et kosthold du kan leve på til hverdags er kanskje andre retninger enn det strikte ketolyse et bedre valg :)

En generell info om lavkarbo kan kanskje hjelpe deg litt med riktig tankegang også - den finner du her

Ønsker deg lykke til og god bedring med helsa di :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.