Tenkte da spesielt til etter trening. Fått anbefalt å spise rett etter trening, og da hadde det vært kjekt med ett pulver syns jeg. Vurderte å bruke allevo, men der er det for mye karbohydrater.
Vet det finnes andre alternativer, men jeg ønsker altså å bruke ett pulver jeg kan ta etter trening (som er 2-3 ganger i uka). Til nå har jeg stoppet på meny å kjøpt en salat, men det blir mye dyrere i lengda...og kjekt å slippe å gå på butikken rett etter trening (da jeg ser ut som en tomat :P).
Mulig jeg prøver dette i smoothien min også om morran...bytte ut bringebæra med dette pulveret av og til...men burde jeg da kutte egga? Lurer på om det blir for mye protein hvis ikke...
Dette lurer jeg også på. Er så sliten etter en time spinning at jeg føler jeg omtrent går i bakken om jeg ikke får noe i meg.. Jeg har tilatt meg en banan jeg. Det er garantert ikke lavkarbo vennlig, men NOE må jeg ha i meg.... ;)
Jeg bruker alltid proteinpulver etter trening og det fungerer veldig bra. Får mer definerte muskler, har merket dette godt, for har vært noen få uker uten da jeg gikk tom.:)
Og så er det jo så lettvint da.
Godt resultat gir det også når jeg bruker dette som dagens frokost (de dagene jeg trener på morran) og så går i gang med trening etterpå også. Og spiser et godt sammensatt måltid etter økta:)!
Billig ja, men inneholder aspartam....og da kan jeg ikke ha den. Blir vel at jeg tester den jeg ga link til i første innlegg...den er søtet med sukralose.
Jeg bruker PROTAMIN fra DALBLADS. Det er nesten uten karbohydrater+ at det har sjokolade smak! Dette pulveret har jeg fått anbefalt fra ernæring spesialist til de som trener mer enn 3 ganger i uken. Jeg kjøper det på senteret i Töcksfors:) Kan absolutt anbefales:)
Jeg brukte sjokoladevarianten fra Nordic Nutrition på Ketolysekuren. Følte det var greit å få i seg noe om morran (hater frokost), og da var denne helt grei. Jeg tok litt mindre doser enn det de foreslår, så den smakte vel kanskje litt "tynt", men akseptabelt. Lavt nok karboinnhold har den også.
For å holde inntaket av karbo nede (de foreslår to doseringer om dagen, som tilsvarer rundt 3 gram karbo - det er ikke så mye, men jeg vil ikke ta opp såpass av kvota mi på et pulver)
Fordi jeg spiser ganske mye proteiner i den maten jeg spiser, så blei det litt unødvendig å få i seg så mye ekstra, spesielt siden det ikke var rett etter trening.
Jeg brukte det som en slags juksefrokost... bare for å ha noe i kroppen, annet enn vann, når jeg dro på jobb. Når jeg gikk tom så slutta jeg, og det har jo gått fint, bortsett fra at jeg blir sulten litt før mens jeg sitter på jobb, så kanskje jeg får vurdere å kjøpe litt igjen.
Husk at vi (og da mener jeg de som er på en ketogen diett, hvor man har 15-20 gram karbo å innta om dagen) ikke bør bytte ut for mye av karber fra grønnsaker med andre ting, være det seg proteinpulver, sjokolade (enten 70% eller Atkinsbar), rømme osv. En gang i blant er helt fint, men å ta opp en femtedel av kvoten på proteinpulver daglig er muligens litt drøyt. Men for all del, funker det så funker det. Jeg gikk ned jeg, men så har jeg jo den heldige fordelen at jeg er mann, og ketolyse fungerer som oftest litt bedre for oss enn for kvinner. (Beklager :()
Nå kan jeg kun snakke for meg selv, men jeg bruker det spesielt de dagene jeg har veldig dårlig matlyst... Spesielt om jeg har hatt en tung trenings økt. Regner med at jeg er langt fra den eneste som har den samme grunnen:)
For meg er en god grunn at jeg ikke får nok protein i meg ved vanlig kost. Jeg merker det ved at jeg får svinginger i blodsukkeret. Når jeg tar en scoop (halv dagsdose) proteinpulver holder jeg blodsukkeret stabilt. Jeg er da også trygg på at jeg får i meg alle de essensielle aminosyrene. Det er den erfaringen jeg har med min egen kropp, så får andre gjøre egne erfaringer med sin kropp.
Jeg har ikke enda funnet et smakssatt proteinpulver som er uten skadelige kunstige søtningsstoffer. Så jeg holder meg til nøytral smak og blander det i egg/fett-kakaoen som jeg lager meg stort sett hver dag. Den er fin å lage å ha med til etter trening hvis du føler at du trenger noe.
Min erfaring er at etter at jeg har levd på LCHF lenge nok til at kroppen min har blitt fortrolig med å bruke fett som energikilde, får jeg ikke lenger slike downs etter trening. Jeg kan trene kjempehardt en time, men likevel så går jeg ikke tom. Jeg er heller ikke like avhengig av å spise en viss tid før trening for kroppen min har den energien den trenger i form av lagret fett.
Tenkte å koke ett egg, en til to skiver laks, litt peanøtter (fy-fy hvis man er i ketose) og et par skiver hvitost (hvitost lettere, norvegia. da den inneholder mest proteiner av hvitostene) som jeg tar i en forseglet boks (tupperware) og spiser etter trening.
Høres ikke det greit ut? :P
Høres helt greit ut dette også. Sjøl er jeg mest tørst etter trening, men om du får i deg mat, så er det nok et bedre alternativ enn en shake. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.