< Tilbake til oversikten

Spørsmål om sukkerfri baking

NighttimeRaindrop sa for siden:

Jeg prøver å unngå sukker så mye som mulig både fordi jeg vil beholde min slanke form og fordi sukker gir meg uren hud, men jeg ønsker iblant å kose meg med noe søtt og godt. I dag lagde jeg muffins med sukrin. Jeg fulgte oppskriften som sto bakpå pakken og vet at jeg ikke utelot noe. Muffinsene ble gode, men jeg har smakt muffinser som er mye bedre. Det er konsistensen jeg ikke ble helt fornøyd med. De hevet i ovnen og så lenge de var varme kjentes de ganske myke, men etterhvert som varmen avtok ble de nokså faste i konsistens og noe tørre. Lurer på om noen av dere kan anbefale et søtningsmiddel man kan bruke i tilegg til sukrin eller i stedet i muffins, kaker ol, som kan bidra til en mer luftig konsistens? På forhånd takk!

Jabba sa for siden:

Mange kombinerer Sukrin med flytende Natreen med stort hell....

NighttimeRaindrop sa for siden:

Får man kjøpt det på vanlige matvarebutikker? Om oppskriften sier "260 g sukrin" (som f.eks muffinsoppskriften jeg brukte) hvor mye av sukrinet bør da byttes ut med flytende natreen?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.