Jeg har lest OM den og ikke minst sett forelesningsserien som er knyttet til boka - der han forklarer selv :)
Jeg har for lengst endret syn på kaloriteorien.... selv om jeg ser at noen kan spise mye mer enn andre på lavkarbo - er dette individuelt - og det er så mange faktorer som spiller inn at man kan ikke lengre bare bruke kaloriteorien til og forklare vektnedgang.
Feks hadde jeg jo ingen vektnedgang på GR - men på samme kaloriinntak på lavkarbo kom vektnedgangen... forklar det den som kan! ;)
energi ut og inn, gjelder til syvende og sist, desverre.
Veien til vektnedgang har så mange hindere som:
PCOS, insulinresistens, osv osv....you name it. Når man er kommet over disse hinderene, så har man en siste hinder, og det er nemlig: energi inn og energi ut.
Det er ingen skjult hemmelighet at det er flere folk som går på lavkarbo må passe på kalori inntaket sitt. Spiser man feil, så stopper man opp. Spiser for mye, så stopper man opp, fordi kroppen forbrenner det som er lettest tilgjengelig først, og i mange tilfelle er det maten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.