Jeg var innom Sunkost i går og damen der (hun er tysk) ga meg en prøvepose med en bollemix. Dette er lavkarbo produkt fra tyskland som de nå vil prøve å ta inn i butikkene. Det finnes pizzadeigmix og brøddeigmix også. Innholdfortegnelsen er på tysk. Jeg er ikke så god i tysk, så håper noen kan oversette, og jeg lurer på om dette er et ok produkt å bruke av og til på lavkarbo?
Jeg har laget de, men ikke smakt de enda.
Mixen røres ut i 2dl. lunkent vann.
Her er det som står på posen:
Durchschnittliche Nährwerte pro 100g. Mischung: - Brennwert: 2126KJ/507Kcal - Eiweiss: 36,6g. - Kohlenhydrate 4,8g. - Fett: 38,4 g.
Er litt skeptisk til tørrgjer og hvete gluten (Weisekleber) eller er det ikke noe å bekymre seg over? Er litt fersk i denne lavkarbo verdenen, så jeg har ikke så mye peiling :P
Smakte en liten bolle nå, den var veldig god med smør og hvitost på. Søt på smak, og konsistensen var fin.
Jeg spiste 3 stk (de er små, på str med et egg ca.) med smør, hvitost og paprika på til frokost kl. 8 i dag tidlig, og er ikke det spor sulten enda.
Jeg frøs de ned i går etter at de var blirr kalde, og i dag syns jeg de var litt tørrere. Jeg tinte de i mikroen (dårlig tid) men de gikk ned og var helt grei å spise. De er søte og gode på smak, så om innholdet er greit for oss lavkarbere, så synes jeg det er et godt alternativ til rundstykker :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.