< Tilbake til oversikten

Nå begynner jeg og bli lei, to måneder i ketose, og ned to kilo …

amidela sa for siden:

Og de to kiloene gikk jeg ned første uka, dvs at jeg har stått stille i 7 uker nå.
Har gått på lavkarbo tidligere, for ca tre år siden, og tok da av 10 kilo.
Jeg har fulgt kuren slavisk og ikke skeia ut en gang. Drikker kun vann og te med litt kokosolje i. Spiser masse grønnsaker, salat, brokkoli, bokmål, paprika, tomat, avokado, agurk, løk. Spiser tunfisk, laks, Bacon, kylling og svinefilet. Bruker fløte, rømme, cottage cheese.
Har lagd lavkarbo mat noen ganger, og har da noen ganger brukt sukrin. På lørdag spiser jeg litt sukkerfri sjokolade og kanskje litt baconcrisp.

Hjeg har vært i ketose hele tiden. Stresser ikke (før i dag, har ikke veid meg på lenge!).

Lava sa for siden:

Virker klærne løsere? har du målt med målband?
Har du mange kilo å gå ned? Trener du?

Synd om du står stille så lenge uten at noe som helst skjer. Men noen ganger minker kroppen i omfang selv om kiloene ikke følger etter like mye.
Om du trener bygger du muskler, og da blir kroppen mindre mens kiloene ikke slipper så lett siden muskler veier mer enn fett. :)

Og, en annen ting som er viktig er å drikke nok vann. Ikke pøse på litervis på en gang, men jevnt utover dagen.

amidela sa for siden:

Ble egentlig ikke helt ferdig. Begynner nesten å lure på om lavkarbo ikke er det rette før meg, selv om jeg virkelig skulle ønske det. Trives virkelig med kostholdet. Går ned myye lettere på lavkalori, men klarer aldri å holde meg til det...

amidela sa for siden:

Jeg drikker masse vann, hvertfall tre liter om dagen. Skal ned 30-35 kilo, så det er mye. Jeg trener ikke fast, men er i aktivitet hver dag (går tur, står på ski, opp akebakker bla..)

ada-emilie sa for siden:

Benytt deg av diett.no så du ser hva du får i deg.

Nerthus sa for siden:

Støtter dette forslaget. Du bør ikke slutte før du finner utav hva som er galt :) Legg inn matinntaket ditt over noen dager og se hvordan du ligger an kalorimessig, men viktigst er fordelingen mellom karbo - protein og fett.

Flere har fått seg aha opplevelser på denne måten :) Stå på - litt ekstrainnsats nå så finner du helt sikkert utav dette også!

Modezty sa for siden:

Enig, jeg fikk meg i hvertfall en oppvekker. Det er en del ting man kanskje ikke tenker på i det daglige, men som gjør at fordelingen mellom fett, protein og karbohydrater ikke er "optimal". - i hvertfall for min del :)

Ju9ta sa for siden:

da er vi to..
Her skjer d ikke en dritt med kiloene.
Begynner så smått å miste motet her, selv om jeg syns maten er kjempegod.
Spiser omtrent d samma som deg ser jeg, men at jeg drikker en halvliter med Fun Light saft t frokosten om mårran, ellers så er d nogenlunde likt som deg.
Vurderer nesten å ta meg en pause nå :( Og kanskje starte på en Nutrilett kur på et par uker for å forhåpentligvis få en pangstart, men vi får se..

ada-emilie sa for siden:

Å nei, ikke nutrilett!! Da får du lavere forbrenning og tærer på muskler. Da er det bedre å spise mindre av lavkarbomaten. Hva med fakirdietten til Skaldemann? Den skal alle gå ned med. Den er bedre for kroppen enn nutrilett. Nutrilett er så humbug. De barene deres er som sjokolade med vitaminer,bare. Det er lureri.

Jabba sa for siden:

Ikke fortvil! Tenk hvis du ikke hadde gått ned noe....250 gr i uka er faktisk litt det også....sjekk på smørpakka!

Aline sa for siden:

En halv liter fun light er mye søtstoffer. Og noen reagerer på søtstoffer med stillstand på vekta :)
Verdt å prøve en uke eller to uten, kanskje det løsner?

Ju9ta sa for siden:

Huff,ser jeg skrev feil, men håper d skjønner at d er med vann da.. :p haha

har ikke kjøpt saft denne uka, men vekta har ikke rikka seg en tomme heller.. Så trur ikke d er den heller :(

mama67 sa for siden:

Spiser du nok fett?

Aline sa for siden:

Regnet med at det var utblandet i vann :ja:
Det kan være andre ting man reagerer på også.
Samt at hvis du har mye å ta av, så kan du ha noen "følgesykdommer"
som går på hormonubalanse. Pcos, insulinresistens f.eks
Det gjør det også veldig vanskelig å gå ned i vekt. Men isåfall er lavkarbo klart det beste alternativet.
Når kroppen får riktig næring, så vil den prøve å rydde opp i ubalansene før den ta fatt på kiloene.

Det kan være så mange grunner. Se f.eks her

Ju9ta sa for siden:

Takk for link :)
Skal kutte ut melkeprodukter en stund å se om d kan være d :)
veldig glad i den fløtesausen min jeg :p

Trådstarter:
Beklager veldig at jeg "kuppet" tråden din..

SusanG sa for siden:

Det kan også hjelpe å øke karbohydrat mengden litt ett par uker for så å senke den igjen. Feks en frukt for dag sammen med litt kesam/ cottagecheese. Viktig å spise fett sammen med frukt for å ikke få rask blodsukker stigning.

ada-emilie sa for siden:

Mange sier det, men det er jo nettop fett og sukkerholdi mat som ikke er så lurt å kombinere. Så det er tryggere å spise bær sammen med proteinholdig mat uten så meget fett vil jeg anta. F.eks melon og spekeskinke og bringebær etter et stykke kjøtt eller fisk, bringebær og cc.

Rosekinn sa for siden:

Skjønner deg veldig godt og det er veldig frustrerende! Derfor er det så deilig å kunne unne seg en deppedag i ny og ned og så starte for friskt mot dagen etter. Jeg har vært i ketose nå i 4 eller 5 uker. Gikk fort ned 2 kg, men nå har de kommet på igjen. Men jeg gir ikke opp. Jeg trøster meg med at jeg ikke har spist noe sjokolade, potetgull eller fastfood på lenge. Maten jeg spiser holder meg mett lenge, og fristelsene blir dermed ikke så alt for stor. Men må ærlig innrømme at jeg håper vekten snart kryper nedover igjen! Føler jeg gjør alt riktig også - kanskje derfor det blir så frustrerende! Men hold ut sammen med meg da!! Dette greier vi :) Skal nå begynne å røre litt på meg også i håp om at det får i gang "systemet" slik at jeg går ned.

ada-emilie sa for siden:

Siden du har gått på kuren tidligere går det tregere ved neste forsøk. Det advarer Torkil om i boka si. Det er lurt å finne en måte du kan spise og trene på i det lange løp, så du ikke trenger å sprekke. Vanligste årsaker til vektstans er for mange karbohydrater og for mye mat. Noen må være veldig forsiktige med karbohydrater om de har spist seg intolerante på det. De samme kanhende får vekt-stans av proteinet i melkeprodukter også.

Fredrikke07 sa for siden:

Synes rådet om å legge inn alt på diett.no høres mest fornuftig ut. Den lille tiden jeg prøvde ketolyse, så fikk jeg i meg alt for mye kalorier i forhold til hva jeg trengte. Og så far man jo som de andre her sier oversikt over om man gjør det rett i forhold til fett, protein og karbo.

Går jo ann å prøve andre lavkarbo-retninger også da, i stedet for å gi opp;)!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.