Jeg har så og si gått på ketolyse i 1 år nå og har gått ned 24 kilo,men har ivertfall 11 kilo til jeg vil bli kvitt..
MEN jeg har virkelig stagnert!!I flere måneder nå,og jeg har opplevd stagnasjon før,men ikke som dette..
Hva skal jeg gjøre ?
Pause?Jeg føler meg topp tipp på lavkarbo,prøbd med utskielse for å få "fortgang" men ingen hell..
Har du lagt inn det du spiser på feks diett.no? Er det rom for å kutte litt på porsjonene?
Jeg har spist lavkarbo i 1.5 år og gått ned over 20 kg. Har etterhvert funnet ut at om jeg skal videre ned må jeg holde meg på riktig fordeling, men krympe porsjonene litt :)
Etter et år og så mange kilo ned så må jeg få gratulere :heia:
Du kan velge å ta en pause fra ketosen, og gå over på mer generell lavkarbo.
Eller å fortsette som du gjør, nyte det .
Det er ikke unormalt at kroppen tar en pause ( selv om vi mentalt ikke ønsker det) og holder vekta stabil selv om vi gjør det samme som vi alltid har gjort. Kroppen trenger å stabilisere seg og "tenke seg om". Den er ingen maskin som gjør det vi ønsker ;)
Tenk at 46 kladder smør er bortevekk :heia:
Gratulerer med fabelaktig vektnedgang :heia::heia: 24 kilo!!! WOW
Slik jeg ser det har du gjort en så utrolig bra jobb, at kroppen din kanskje trenger å finne ut av dette.. Rart sagt; men hva med å fokusere på å holde vekta der du er (ikke gå opp) ei stund?
Da jeg fant fram til dette flotte forumet, leste jeg gjennom alle trådene. En eller annen plass leste jeg om at kroppen "husker" den gamle vekta, og at etter en kur, vil kroppen søke seg tilbake til den vekta (!!) Jeg fikk bort 8-9 kilo i løpet av ca en mnd i høst. Da det stagnerte helt ble jeg seff fortvila. Trodde jeg skeia ut osv. men kom fram til at jeg heller skulle fokusere på å stabilisere meg på den vekta. Min lille, kanskje dumme teori er at når jeg nå går i gang med runde to - vil jeg være sikker på at;
Kroppen min er nå klar for mer vektnedgang
Dersom den strever seg tilbake til sin gamle vekt, er det den jeg ligger på nå kroppen husker, ikke alle de kiloene jeg hadde i august 2010 :D
Det er jo slett ikke sikkert du er enig... men jeg mener bare å være til hjelp ;).
Her inne finner du også en tråd om hvorfor man ikke skal stresse så veldig med vektnedgangen sin :) Uansett: lykke til!!
Spiser du akkurat det samme i mengde nå som for 24 kilo siden ville jeg vurdert å redusere matinntaket litt... kroppen din har ikke lengre like stort behov for energi inn som da du begynte... :)
Hei igjen folkens!Da har endelig løsnet her!og en av grunnene er nok at jeg har kuttet ned på str på måltidene og blitt flinkere kun å spise når jeg er sulten,alså skikkelig sulten og ikke bare når jeg tror jeg er sulten(kjenner suget på noe).så takk for alle ord folkens,nå er plutselig målet litt nærmere ;O)
Men må må også spørre,hvor mye har det innvirkning at jeg ofte i helgene tar noen drinker?alså jeg drikker kun eventuelt drinker med sprit,og sukkerfri blandevann.Alså ingen karber.
Grattis med fantastisk vekttap.
Det er helt vanlig at man stagnerer på vekta samme hva slags kur, eller livsstil man følger.
Selv ble jeg vektoperert for 6 år siden og til og med da opplevde jeg platå som varte i 2-3 måneder. ;)
jaaa det er så deilig.Nei jeg har vert veldig strikt med porsjonene.Og kun spist når jeg er sulten og ikke når jeg tror jeg er sulten.Det å lære seg forkjellen på å være sulten og bare kjenne sug,har vert avgjørende for meg,samt innskrenke porsjonene.Jeg har også vært litt mere strikt med kunstige søtningstoffer.Men tror at hadde jeg ikke drukket alkehol i helgene,samt kuttet alt av søtningstoffer,hadde jeg nok gått mere ned.MEN jeg lever hundre % på denne kuren som egentlig nå har blitt en livstil.Skjønner ikke hva jeg har gjort før med pulverdritkurer og det som er!!??Nei i have found my way of living ;O)
Ser jo at jeg trenger nok å gå ned mere enn 6 kilo til,ivertfall 10 kg,men et mål om gangen ;O)
Da har jeg rundet -30 og vel så det!Det har bare løsnet noe voldsomt i det sist,og det er så deilig etter de motgangene man har hatt.Men ser nå at det holder ikke kun med 2 kilo til ned,må nok ned 7 kilo til.Det har tatt TID,men du verden så verdt det er!:D
Gratuuulerer :-D Blir så glad når jeg leser sånt :-D Vær stolt over det du har oppnådd!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.