< Tilbake til oversikten

Nøtter?

Thula sa for siden:

Kan man spise nøtter?
Hvilke nøtter og hvor mye?
Er chilinøtter en nøtt?:p
Vil ha, vil ha, vil ha....

Elisabet sa for siden:

Hei:)
Man kan spise nøtter, men med måte. Om jeg har karbohydrater til overs, hender det at jeg spiser 50g hasselnøtter (=3g karbohydrater). Da holder jeg meg til buskjettet:cool:
Hvordan det er med andre type nøtter vet jeg ikke riktig. Kansje du ser innholdet bak på posen?:rolleyes:

Albertine sa for siden:

Chilinøtter er rett og slett innbakte peanøtter og har derfor mye mer karber enn vanlige peanøtter. Anbefales ikke, med mindre du vil skrelle alle nøttene først...:P
Du kan spise peanøtter, men helst de som ikke er saltet og varmebehandlet. Mandler er finfint, inneholder masse godt fett og protein. Valnøtter er også bra.
En ti-femten mandler er nok til at jeg får dekket det umiddelbare snacksbehovet mitt, men mandler egner seg også godt til å lage bakverk, desserter etc.

Iset sa for siden:

Macadamianøtter er glimrende og inneholder få karber og MYE fett. :D
Jeg vet jeg burde spise de rå, men liker dem mye bedre salte (kjøper tørr-ristede, det er iallefall litt sunnere). Spiser ca 50 gram som mellommåltid. MMMMM.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.