Nå skjønner jeg ingenting. Plutselig var jeg ute av ketose etter tredje måltid igår. Jeg trodde kanskje jeg hadde drukket så mye at jeg ikke fikk utslag på stixen, men det viste seg å ikke være tilfellet. Jeg tror kanskje fetaosten er en mulig synder, for jeg mener jeg ikke har spist det siden jeg begynte på ketose og det spiste jeg igår. Men jeg skjønner ikke hvordan det kan kaste meg UT av ketose? Jeg skjønner vekt stagnasjon, men..
Evt. lurer jeg på om det kan ha vært at jeg har spist for mye proteiner? Jeg lå ikke noe høyere igår enn normalt, tvert imot.. Men kan kanskje for mye proteiner over lengre tid kaste deg ut av ketose? Slik at kroppen bryter ned overflødig proteiner til glukose eller noe sånt?
Om du er kvinne så kan til dømes mensen gjere at ein ikkje får utslag, visst. Ikkje stress med det, eventuelt test i kveld igjen, og hald fram som du har gjort.
Når du nevner det så har jeg faktisk mensen for øyeblikket. Men den har jeg hatt siden begynnelsen av forrige uke da, så burde ikke jeg være ute av ketose for lenge siden? Stresser ikke, vil bare finne ut hva jeg har gjort galt :)
Jeg stresser igrunnen ikke, men fant ut at jeg er tilbake i ketose nå pga. en intens hodepine :D Jeg vil bare finne en eventuell synder dersom noe er galt, men det er vel gjerne heller mer knyttet til vektstagnering. Men kan mye proteiner ha innvirkning på ketosen tror du?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.