Jeg trenger litt hjelp fra dere med mer erfaring og kunnskap!
Jeg spiser 0 karbohydrater noen dager og andre dager spiser jeg ca 15-20g kh per dag.
Det jeg lurer på er om det er viktig å få i seg det lille av karbohydrater som er anbefalt i
ketolysekuren hver eneste dag? Eller er det ok å spise som jeg gjør nå?
Det er vanskelig for meg å følge ketolysekuren slavisk da jeg ikke har nok kunnskap, selv
om jeg har prøvd å skaffe meg det. Jeg har lest alt det er å finne på nettet men føler fortsatt jeg ikke vet alt som trengs.
Jeg tenker da å følge en egenkomponert kur da, ganske enkelt og greit - Max 20g KH hver dag, and that's it. Det vil vel mest sannsynlig fungere? Jeg har ikke holdt på med lavkarbo kur så lenge, har ikke hatt mulighet til å veie meg, vet derfor ikke om det har gitt resultater på vekten så langt :o (1,5 uke)
Jeg har ikke gått på ketolyse selv, og har ikke lest boken, men jeg er ganske sikker på at det står i boken hvorfor :)
Sjekk med biblioteket om de har boken, det er ganske viktig å lese boken for å følge kuren riktig. Og jo mere du vet om ketolyse og andre retninger, jo lettere er det å følge en egenkomponert kur.
Det er nesten UMULIG å spise 0 karber, så det tviler jeg på at du gjør ;)
Husk at det ER jo karber i egg og kjøtt også, selv om det er lite:) Drikker du kaffe så er det karber der også:) Og det meste av melkeprodukter har litt karber, unntatt smør :)
Det kreves en liten jobb av kroppen å gjøre om fett til energikilde til feks hjernen, så det å spise 15-20 gram karbo pr dag som ketolyse-kuren anbefaler er for å avlaste litt. I tillegg kan noen oppleve større grad av brain-fog om man ikke får i seg litt karbohydrater :)
0 karbo - 20 karbo pr dag er mer forenlig med skaldemans - jeg anbefaler at du låner/kjøper skaldemans GI null slik at du får litt mer kunnskap om kostholdet. Det er viktig at du spiser nok protein også på et slikt kosthold - ikke minst nok fett - da det er dette som i hovedsak nå er kroppens energikilde :)
Har du lite kunnskap om ketolyse - har du kanskje ikke kjøpt boka? Den vil jeg anbefale at du leser for å forstå mer om et ketogent kosthold som du spiser nå :)
Takk for svar!
Jeg skal gå til innkjøp av bøker, men har ikke fått sjangsen til det enda. Jeg vet ikke om det har noe med at jeg har spist lite karbohydrater i det siste, men jeg er ikke så mye sulten hver dag, derfor spiser jeg gjerne 2 egg + bacon til frokost og kanskje litt kylling til middag, som omtrent er 0 kh. I dag har jeg ikke spist noen ting fordi jeg rett og slett ikke føler for det. Jeg var ganske sulten i morges men det ga seg og etter det har jeg ikke orket tanken på mat :( Jeg bør vel kanskje prøve å få ned noe mat alikevell?
hei:)
du kan få kjøpe ketolyseboka av meg og jeg har oxo en uåpnet bakemix.
jeg har kjøpt det på ketolyse.no
du skal selvfølgelig ikke betale full pris men om du er interessert så si i fra:)
Hei. Har du solgt bakemixen? Viss ikke er jeg interessert i å kjøpe den :)
Hvor mye blir det isåfall totalt for boksen og frakt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.