Mellon sa for siden:
Fikk denne oppskriften på mail av ei venninne, tenkte jeg skulle teste den.
Hva syns dere? Har ikke de to siste ingridensene da, men er jo ikke så viktige tenker jeg
Mellon sa for siden:
Fikk denne oppskriften på mail av ei venninne, tenkte jeg skulle teste den.
Hva syns dere? Har ikke de to siste ingridensene da, men er jo ikke så viktige tenker jeg
Aline sa for siden:
Jeg tror ikke jeg ville likt den :eek: men hver sin smak :D
Når det er sagt, så inneholder en sitron ca 14 gram karbo. Jeg vet ikke hvor stor forskjellen er på sitron med kjøttet og kun saften :)
Mellon sa for siden:
Nå har jeg ikke sitron heller da, men tenkte bruke denne, inneholder 2 g karber pr 100 gram, tenkte å
Prøve meg ca 20 gram da
Aline sa for siden:
Det burde funke :)
lifejack sa for siden:
Jeg trenger å lære meg at smoothie ikke er ensbetydende med søtt (bær/sjokolade...), så har villet prøve meg på noe i denne duren en stund, men har liksom ikke fått gjort det ennå.
Men tror jeg skal prøve i løpet av helgen. Er så greit når man ikke har lyst på mat å "lure i seg" næring med litt gamlehjemskonsistens;)
Takk for tips!
TrillTrall sa for siden:
Tja... Synes det høres ut som det var mye salt jeg. Og jeg tror heller ingen har veldig godt av soya, men det er en annen sak kanskje. :) Hadde vært gøy å prøve! Men uten soya og med mye mindre salt.
Mellon sa for siden:
Da prøver jeg denne. Usikker på om jeg liker det, men smaker sundt. Brukte en strøken ts salt, syns det hørtes mye ut. Brukte 4 ts med sitron, knskje litt mye, 3 hadde nok hvert nok, men kommer igjen ann på vannmengden. Hadde i cocosa, rapsolje, agurk og avokado ellers, ikke de sovya greiene. Smaker agurk og guakamole, så helt greit. Liker man agurk og avokado, så går denne helt fint. Men være litt forsiktig med salt og sitron ja, syns det hørtes kraftig ut med mye av det.
Aline sa for siden:
Ja, det er meningen at det skal være sånn sunt salt. Mener jeg har lest et sted om himalayasalt i en lignende smoothie. Men jeg vet ikke hva det skal være godt for...
Mellon sa for siden:
Ja, er himalaya salt en skal bruke. Jeg brukte havsalt jeg da
babydoll sa for siden:
man må ikke bruke himalaysalt, det er egentlig bare lureri og tøys at det har så mange fantastiske egenskaper. Bruk like godt havsalt/maldonsalt.
En skeptisk gjennomgang av de påståtte fordelene med himalayasalt: skepsis.no/?p=903
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.