Derrida sa for siden:
Jeg er relativt ny, to måneder for å være eksakt, på LCHF og lurer på om jeg gjør det riktig. All informasjon og viten har jeg tilegnet meg via internett (især denne nettsiden), da jeg enda ikke har hatt råd til å kjøpe adekvat lesestoff (står på venteliste på biblioteket for Bedre Uten Brød). Er så langt relativt fornøyd med resultatet, selv om jeg syntes fettet forsvinner sakte, men er usikker på om jeg fordeler proteiner, karbohydrater og fett riktig. Jeg har brukt Diett.no, men syntes allikevel det er vanskelig å vite hva som passer meg. Dessuten ønsker jeg å få en automatikk på kostholdet, slik at jeg slipper å bruke alt for mye tankekraft på hva jeg spiser innenfor LCHF-rammene.
I følge en BMR-kalkulator på nett skal jeg ha i meg 1500 kcal i løpet av en dag. Jeg veide meg da jeg begynte på LCHF, men har ikke vekt nå, så alle resultater blir målt. Da veide jeg 80 kg. Er 1.74 høy.
Resultater:
15.1.11 - 12.3.11
Overarmer: -3 cm
Liv: -6 cm
Hofter: -2 cm
Lår: -6 cm
Trener pilates og budokon ca. 2 - 3 ganger i uken.
Kosthold en vanlig dag:
Frokost:
To egg, spinat, tre skiver bacon / nakkekoteletter(ca 150 g), spinat, paprika, soyasaus
Lunsj:
To egg, en tomat eller avocado / ost rullet med spekeskinke / brie og avocado / avocado, fetaost, tomat, paprika, ruccola, løk
Middag:
Brokkoli, blomkål, rødløk, paprika (wok / curry) med nakkekotelett/kylling/biff. Div retter med fisk. Alltid masse grønnsaker.
Kvelds:
Ost rullet med spekeskinke / blomkålmos med creme fraiche og parmesan.
Med jobben og studiene drar jeg på en del konserter og åpninger hvor det blir servert øl / vin, prøver å være måteholden, men drikker kanskje to - til tre ganger i mnd.
Så, for å gjøre en lang post lengre; Jeg er student, med følgende studentøkonomi. Har noen tips til billig mat / matretter? Merker at spekeskinke, store mengder kjøtt og ost sliter på lommeboken.
Takk for svar!