I november i fjor startet jeg på ketolyse, men gikk over til Fedon etter nyttår. Jeg har altså holdt på med dette i en god stund nå. I det siste har jeg vært ille plaget med hodepine (føles som et stramt bånd rundt panna og bakover mot nakken), og trøtthet.
Skjønner ikke hva det kommer av? Noen som har det på samme måte, eller har noen teorier om hva det kan være?
Jeg syns selv at jeg er flink med maten (mulig jeg spiser for lite?), men føler meg litt rådvill akkurat nå. Dette er så slitsomt.
Kan jo legge ut en typisk dagsmeny:
Frokost: 2 speilegg med 4 skiver bacon og en tomat. Tar vitaminer og drikker vann. Steker maten i smør.
Lunsj: 2 fiberrik med rikelig med pålegg, som f.eks ost, pølse, agurk, majones.
Mellom: En Skyr og en neve paranøtter, kanskje litt frukt.
Middag: rent kjøtt/fisk/kylling med forskjellige grønnsaker, kanskje noe saus.
Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam.
Hei. Jeg har ikke vært plaget av hodepine, men av "stress-nakke" da hjelper det for meg å drikke og spise mer. Ellers var jeg i flere måneder ufattelig trøtt (følte meg helt utmattet) og energi løs, ikke gikk jeg ned heller. Fulgte ketolyse. Jeg tror jeg spiste for mye protein og for lite fett. Nå er jeg bare trøtt hvis jeg spiser for lite. Spiser mye mer fett nå, og enda mindre karbo (mindre grønnsaker) Det har hjulpet for meg...
Takk for svar :)
Jeg lurer på om jeg spiser feil eller for lite eller hva det kan være. Dette er bare ikke normalt for meg.
Jeg følte meg også slapp og energiløs med mye hodepine på ketolyse, men nå er jeg jo ikke i ketose. Jeg er ikke slapp og energiløs nå, men bare denne trøttheten og hodepinen.
Det første jeg tenker er:
Har du noen symptomer på magnesiummangel(typisk kramper eller "senestrekk"?) Jeg spør fordi jeg nå fant ut hva som har gitt meg 14 dager med spenningshodepine og vondt i kjevebeinet... Det var magnesiummangel, gitt... (Magnesiummangel kan gi: dårligere tannemalje, bidra til blottede tannhalser, redusere evnen til å mestre stress, beinkramper og spenningshodepine - som følge av muskelspenninger... Listen er ikke uttømmende... ) Om man har store mengder melkprodukter i kosten/tar tilskudd kan kalsium utkonkurrere magnesium i opptaket.
Videre er fullkorn den største magnesiumkilden i "normalt norsk" kosthold. Ellers finnes magnesium mye i nøtter og frø, men det skal en del til - så på lavkarbo kan dette være et viktig tilskudd... ?
Nå vet ikke jeg om du tar noe av dette da - det er bare at siden dette liknet litt på et av mine egne symptomer så tenkte jeg å spørre...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.