< Tilbake til oversikten

Vil du være med i forskningsprosjekt? (kun kvinner)

-Cilia- sa for siden:

Først og fremt vil jeg bare si at jeg ikke har noe med denne forskningen å gjøre, jeg bare så annonsen og tenkte at noen her inne kanskje kunne være interesserte:)

Deltakere i kostholdsstudie (10.3.11, 13:10)
Er du kvinnne med BMI over 35 og lurer på hvordan kroppen din reagerer på kostholdet? Da kan du melde deg som deltaker i et forskningsprosjekt om kosthold ved Institutt for biologi i samarbeid med St. Olavs hospital.
Prosjektet vil undersøke hva som skjer når kroppen får en diett som er sammensatt av like mengder karbohydrater, fett og proteiner. Teorien er at aktiviteten til genene som styrer betennelser i kroppen kan styres av karbohydratene i kostholdet, og at noen er mer følsomme for karbohydratene i maten enn andre.
For å se om teorien stemmer trengs kvinner med BMI over 35, (vekt delt på høyde x 2) som forsøkspersoner. Du kan regne ut BMI ved å bruke bmi-kalkulatoren.
Forsøket går ut på at deltakerne skal gå på en pulver-diett i 13 dager totalt mens vekta skal holdes stabil. Deltakerne kan ikke bruke betennelsesdempende medisiner eller ha kroniske sykdommer, som type2 diabetes, astma osv.
I forkant av studiet vil det bli utført en enkel helsesjekk. Deretter vil det bli tatt blodprøver tre ganger i løpet av studien.
For påmelding og mer informasjon: Kontakt Marian Førde, telefon 413 92 787, eller mail: [EMAIL="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/EMAIL], innen fredag 18.mars.

Ole Brum sa for siden:

Dette er vel for trøndere det?

-Cilia- sa for siden:

Det må du nesten spørre de som vet det om :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.