< Tilbake til oversikten

Hodepine etter 14 dager

Mika27 sa for siden:

[LEFT]Eksakt 14 dag etter jeg startet med med Hexeberg fikk jeg en dundrende hodepine. Jeg har holdt meg til dietten med et par unntak. Regner ikke karbo siden jeg ikke skal i ketolyse og spiser masse grønnsaker. Bruker også meieriprodukter.

1. Trenger jeg kosttilskudd??
  2. Kan lchf påvirke hjernen negativt?
    [/LEFT]

Nerthus sa for siden:

Bare for å korrigere - tilstanden du henviser til heter ketose. Ketolyse-dietten er basert på et kosthold der man ER i ketose :)

Det er ikke uvanlig med hodepine i starten av et lavkarbokosthold. Hva mener du med at du har holdt deg til dietten med et par unntak? Er det unntak har du vel strengt tatt ikke holdt deg til dietten ;)

LCHF kan ikke SKADE hjernen nei :) - men noen opplever litt foggy-brain de første ukene før kroppen har fått i gang fettforbrenningen.

Hvor mange karbohydrater ligger du på pr dag? Vanskelig å si om du trenger kosttilskudd om du ikke deler litt mer detaljer om hva du faktisk spiser i løpet av en dag :)

Mika27 sa for siden:

Jeg har vært på reise og spiste brød til to lunsjmåltider. Jeg teller ikke karbo.
Spiser som regel omelett til frokost eller egg/bacon. Har alltid grønnsaker/salat til lunsj og middag. Det skal være nok fett måltidene også.
Mellommåltider er lavkarboknekkebrød, avocado, atkinsbar etc.
Har lagt om kostholdet grunnet veldig svingende blodsukker og magetrøbbel.
Jeg har følt meg utrolig bra på dette kostholdet inntill hodepinen dukket opp. Og nå føler jeg bare for å ligge på sofaen:(
Og synes det er litt rart at det tok 14 dager før dette skjedde.

Tiril77 sa for siden:

Hmmm.. Ikke hørt om Hexeberg, men hørtes spennende ut. .Har du noen linker til info å legge ut?? Eller står det noe her noen sted?

otika sa for siden:

Hexeberg er lege og har skrevet boka frisk med lavkarbo,anbefales :)

Nerthus sa for siden:

SJekk om de har det på det lokale biblioteket først - de fleste bibliotek er faktisk på nett nå så du kan søke i bøkene deres online og faktisk også reservere boka der. Glimrende når man ønsker å se om dette er noe interessant før man eventuelt kjøper boka selv :)

lifejack sa for siden:

Det er vanskelig å si, men hodepinen MÅ vel ikke ha med kostholdsomleggelse å gjøre? Er det mye stress på jobben, en annen drastisk forandring i livet ditt? Bare tenkte å slenge ut litt alternativer i tilfelle:)

Mika27 sa for siden:

Det kan absolutt være noe annet.
Men blir litt bekymret når jeg ikke er vant til en slik hodepine. Og lurte på om dette er noe som er vanlig hos flere.
Og i tillegg om det er vanlig å ta noe form for kosttilskudd.

Iza sa for siden:

Jeg får sinnsyk hodepine etter jeg kommer i ketose. Det vil også si at hvis jeg en dag spiser for mye karber og går ut av ketose, får jeg den samme hodepinen når jeg kommer i ketose igjen. VONDT! Derfor er jeg veeldig flink om dagen:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.