Hei, har vært veldig mye frem og tilbake for meg i kostholdsveien de siste årene. Har prøvd meg på ketogent kosthold noen ganger, men mister fort motivasjon. Nå går bare vekten oppover igjen( tickeren viser ikke hele sannheten lenger, desverre)
Uansett nå har jeg bestemt meg for å gå 100% inn for LCHF kost, men hvilken bok bør jeg kjøpe for å sette igang?
Noen tips??
Det kommer vel litt ann på hvilken LCHF nivå du legger deg på. Ser at mange anbefaler bøkene til Sofie Hexeberg, mener hun anbefaler rundt 60 kh pr dag.
Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...
Ok, utifra den tabellen så er det vel "normalt" jeg skal legge meg på da. Ønsker et ketogent kosthold og da tror jeg at jeg bør ligge på maks 25 gr karbo pr dag.
Da blir kanskje de bøkene fra Hexberg feil for meg....
Hei,
Ketogene dietter da snakker man oftest om Atkins Induksjon, Atkins er delt opp i faser, Ketolysekuren og Skaldemann.
Torkil P. Andersen, Slank med Ketolysekuren
Jeg har benyttet ketolyekuren men sitter nå og leser Skaldemanns Spis deg ned i vekt og synes den i tillegg til å være lettlest også er morsom da han gir et spark til helsemyndigetene, ernæringseksperter… dette kan han gjøre da han ikke er lege slik som Andersen.
Lavkarbo bøker får du lånt på biblioteket...
[font=Times New Roman][/font]
Her på forumet: Atkins
[font=Times New Roman][/font]
[font=Times New Roman][/font]Ketolyse
[color=#000000][/color] Skaldemann
Godt råd fra arnakristin - lån litt forskjellige bøker på biblioteket og velg den retningen som føles mest riktig for deg:)
Husk at du alltids kan skifte retning underveis om du finner noe som passer deg bedre enn det du startet med :)
Uansett hva du velger å følge anbefaler jeg å lese "bedre uten brød" av Lutz :) Da lærer du masse om hvordan kroppen fungerer med og uten karbohydrater, og det vises til mye forskning på karbohydratredusert kosthold og man får et innblikk i mange helsegevinster man kan få ved et slikt kosthold:)
Skriver under på at boken til Lutz, bedre uten brød - er en god begynnerbok også! Den gir masse bakgrunnsinfo.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.