< Tilbake til oversikten

Stopp i nedgang med light-brus?

Specialized sa for siden:

Ser mange skriver at så lenge det er aspartam som er brukt som søtningsmiddel, så kan en trygt innta varene i ketose. Opplever alle at det går helt fint?

Jeg begynte søndag 27. februar, første uka var -3kg, men jeg savnet annet å drikke enn vann, drakk ikke brus til vanlig, men drakk mye juice og en del melk, så jeg fant en åpenbaring i 7up Free. Supergod light-brus. Har vel drukket en 1.5 liter til dagen i tillegg til 1.5-2 liter vann, og vektnedgangen siste uka har vært bortimot null. Andre som har tilsvarende erfaringer?

Tenker det blir slutt på brusen nå, så får en prøve å leve på vann igjen... :(

Fjasnissen sa for siden:

Her kan det være flere årsaker.

Den første uka går man ofte mye ned, og det meste er vann. Kan være at kroppen din stopper opp litt for å finne ut hva som foregår.

Noen får full stopp i vektnedgangen av sukkerfri brus.

Jeg vil uansett anbefale, hvis du klarer det, å holde deg unna søte produkter (også kunstige søtede produkter) de første 4-6 ukene av kuren. For mange vil sukkerfri drikke også opprettholde søtsuget, noe som gjør at man går rundt og har lyst på ting man ikke skal spise eller drikke på ketolyse. Det er hardt, men absolutt verdt det :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.