< Tilbake til oversikten

Er det karbohydrater i smaksatt ramlösa?

Maylinn26 sa for siden:

På handletur i Sverige i går fant jeg ramlösa smaksatt med både markjordbær og rabarbra. Er det noen som vet om den inneholder karbohydrater? Det står ikke noe om det på flasken, står bare at den inneholder, vann kullsyre og naturlig aroma. (Hvor naturlig den egentlig er vet jeg ikke).... Jeg syns egentlig den smaker ganske søtt....

nellie sa for siden:

Skal ikke være noe særlig karbohydrater i dem:) Står det ikke næringsinnhold på etiketten lenger?

Maylinn26 sa for siden:

Det står ingenting om karbohydrater eller sukkerarter. Jeg ville jo trodd at det ville stått? Men reagerte på at den smakte så søtt.... Men de er jammen i meg dårlig på å sette næringsinnhold på maten sin i Sverige... Var masse jeg ikke turte å kjøpe... Blant annet pølser.

nellie sa for siden:

Sto der før i tiden. Det er som med Fun light. Kan være opptil 1 kh pr dl, men de trenger ikke oppgi noe, så lenge det er under 1:)

Maylinn26 sa for siden:

Om det er 1 karbohydrat per dl, da får man i seg mye om man drikker et par liter om dagen.... Nei dette må jeg undersøke nærmere!

nellie sa for siden:

Sånn er det med pepsi max og alt sånt også;) Men som oftest skal det være tilnærmet null da.

Maylinn26 sa for siden:

Det visste jeg faktisk ikke.... Om det er lik null, så er det jo ikke noe farlig å drikke det.. Men er det noe særlig mer enn mellom 0,1-0,3 vil jeg ikke drikke det....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.