< Tilbake til oversikten

Har du en god pizzabunnoppskrift?

Maylinn26 sa for siden:

Etter en meget misslykket pizzabunn forrige helg som smakte mere gummi enn pizzabunn, prøver jeg nå å jakte på en ny oppskrift:) Har du en god oppskrift å dele er jeg ytterst takknemlig for det:)

Karissima sa for siden:

Jeg bruker denne oppskriften som Imse har lagt inn :)

Oppskrifta er slik:

2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost
litt salt
1ss olje
2ss bakemiks( her brukte jeg 15g sojamjøl og en liten ss fiberhusk)

Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.

Sleng på ditt favorittfyll og stek til sprø ost

Maylinn26 sa for siden:

Tusen takk! Denne så 1000 ganger bedre ut enn jeg jeg lagde! Jeg var jo så dum at jeg hovedsaklig brukte soya protein... Hehe...:p Denne skal jeg prøve ut i morgen:)

Klistine sa for siden:

Jeg lagde igår, og jeg ble STORfornøyd! Aldri smakt en bedre lavkarbopizza!

4 egg
5 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
2 ss olje
Litt salt
4 ss mandelmel
2 ts fiberhusk

Den ble litt fast, så den var litt vanskelig å spre utover bakepapiret, så ett egg til tror jeg hadde vært helt optimalt!

Forstekes i ovnen på ca 15 min. Ha på alt fyll og stek i 15 min til :)

Kjæresten smakte ikke at det var lavkarbo ;)

Maylinn26 sa for siden:

Har du regnet ut hvor mange karber det er i hele deigen? :)

christinal sa for siden:

Jeg bruker denne

Pizza

4-5 egg(jeg brukte 5 små)
4,5 dl revet ost
ca 30 gram kruskakli
2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
ca 0,5 dl fløte
litt salt
2 ss olje

Denne forstekte jeg på 200 grader i ca 20 min da ble den mørk i fargen og god å sprø. Deretter tok jeg på hjemmelaget pizzasaus og det vi ønsket av fyll og toppet det hele med masse god ost. satte den inn i ovnen igjen ca 10 min eller til osten har fått den fargen du vil ha.
God apetitt

Og her i huset elsker alle den og den er supermektig og smaker i tillegg pizza

lillemeg88 sa for siden:

3 egg
200 gram cottage cheese (stavmikset)
100 gram revet ost

• skill egg og eggehvitte

• stivpisk eggehvittene

• bland eggeplommen med cottage cheesen og osten, og vend blandingen sammen med eggehvitten

• stek i ovnen til den er gylden. så tar man på fyllet (jeg bruker tomatpure, kjøttdeig og ost) og stek til osten på toppen er smeltet :)

Maylinn26 sa for siden:

Vet du hvor mange karber det er i denne? :)

Klistine sa for siden:

Nei, det har jeg ikke. Men det kan da umulig være mange :p

prøvermegfram sa for siden:

Denne lagde jeg idag og ble veldig fornøyd... Den beste lavkarbo pizzabunnen jeg har smakt... jeg tilsatte litt oregano i tillegg... tror det blir denne vi lager i framtiden.... Synes konsistensen ble kjempeflott... tror jeg vil bytte ut ett egg neste gang mot litt mere olje og fløte, for er ikke så glad i "kakebunn" smaken som kommer med for mange egg... Familien min smakte på denne også, og synes den var nydelig... til og med de som er skeptisk til lavkarbo mat :)

Hvis noen regner ut hvor mye karbo som er i denne, så hadde det jo vært flott... :D

Maylinn26 sa for siden:

Jeg førsøkte å lage pizzabunnen som står på ketolyse bakemiksen i dag, den anbefales ikke! Den både så ut og smakte som omelett.... Det positive var at den var svært lav i karbo.

mama67 sa for siden:

Den er jo bare forferdelig! Den ene gangen jeg laget denne, endte jeg opp med å skrape av fyllet og kastet bunnen i søpla.
Jeg bruker den første du fikk oppskrift på i denne tråden. Den er god :)

Maylinn26 sa for siden:

Ja jeg endte med å bare dra av det rullekake omelett liknende fyllet. Da sparte jeg i hvertfall de karbohydratene... Så jeg endte med å bare spise fyllet. Forloveden min spiste bunn, men han også reagerte på at den smakte jo faktisk bare egg!

bevaremegvel sa for siden:

Denne laget jeg i går og alle i familien var superfornøyde :)

frøken sa for siden:

Hurra, nå kan jeg innføre fredagspizza igjen:D
Denne lagde jeg i dag, og dette er pizza folkens. Mannen og fjortisen likte den kjempegodt også!
Gjorde noen små endringer. Tilsatte litt mer fløte og olje, og så hadde jeg et par ss med glutenmel oppi, samt oregano.
Trenger absolutt ikke prøve ut flere pizzabunn-oppskrifter etter denne.

Tusen takk!!

frøken sa for siden:

Trenger ikke det jeg iallefall, har funnet min pizzabunn. Føler ikke behov for å prøve ut flere:D

frøken sa for siden:

Men all ære til deg, du har gjort en kjempejobb med å samle alle oppskriftene. Sikkert mye godt der og!

Fluke83 sa for siden:

For den som er litt stø i engelsk og kan omregne grader og mål (masse nettsider som gjør dette for deg) så er dette den beste lavkarbopizzabunnen jeg noensinne har laget, og jeg har prøvd en del... :o

www.examiner.com/low-carb-in-national/cauliflower-pizza-crust-worth-its-wow-gold

Den er sinnsykt god, smaker RIKTIG, og det beste av alt, den er stort sett laget av BLOMKÅL..! :D

I diskusjonsforumet jeg fant den var det noen som ikke fikk den "tørr" nok, for hvor bra den blir kommer an på hvor tørr man får blomkålrisen.

Det står vel også i oppskriften, men man skal ikke tilsette vann for å koke blomkålen i mikroen, er nok vann i blomkålen til å begynne med at den blir kokt av sitt eget vann. Jeg rasper også opp blomkålen FØR jeg kokte den..
Når jeg hadde lagd blomkålrisen så spredte jeg den også utover et bakepapir på en plate og "tørket" den på lav temp i ovnen en stund....

Jo tørrere blomkålris, jo bedre blir bunnen :)

Jeg stekte den også litt lenger enn det står før jeg la på fyllet, siden den siste stekingen etter at fyllet kommer på ikke gjør så mye mer for stekingen av bunnen, det er kun for å få osten smeltet og gyllen :)

ninagronn sa for siden:

Bruker også denne, bare med 6 egg, 1 beger cottage cheese og 140 gr. revet ost. passer til 1 brett. og sønnen på 17 syns den smaker som riktig pizza :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.