< Tilbake til oversikten

Lakriste

tkh sa for siden:

Jeg er den typen som "lyster" på lakris:p, alt annet av godteri og kaker går helt greit å holde seg unna:), men lakris har vært ett stort savn:( (selv om det finnes noen sukkerfrie typer).

Men nå har jeg funnet løsningen:D:

Yogis Egyptiske lakriste, søter den med 2 dråper stevia og 3 dråper lakrisekstrakt.
Må trekkes i minst 7 min. og best når den ikke er helt glovarm:p

Charlott sa for siden:

Ohh... den er yummi!

TrillTrall sa for siden:

Et lite tips - vanlig lakris inneholder mye kalsium, så om du har ofte veldig lyst på lakris så begynn med et kalsiumtilskudd. Funka for meg i alle fall. :)

tkh sa for siden:

Takk for tips:), får se om jeg mangler det når svarene på prøvene mine kommer. Men da har jeg hatt kalsiummangel hele livet:)

Er i allefall blitt helt avhengig av teen min, den er supergod:D

Jabba sa for siden:

Denne teen blir jeg fryktelig kvalm av....
Er også glad i lakris og spiser heller IFA

tkh sa for siden:

Det blir heldigvis ikke jeg:) Men med noen dråper lakrisekstrakt smaker den mye mer lakris og kanelsmaken blir litt borte.

Leoline sa for siden:

Kjøpte den teen i dag, nydelig!
Hvor finner du lakrisekstrakt, helsekosten? Er det bra når vi går på ketolyse da?:)

Lissi80 sa for siden:

Hun linker til Iherb, så vil tro hun kjøper det der :)

tkh sa for siden:

Helt riktig kjøper på Iherb, har linket til alt:) Teen er også billigere der. Har sett den på Meny og Ultra også og da mye billigere enn i helsekostbutikkene.

Står ikke noe om at det er karboer i den og har ikke merket noe, går gjevnt nedover og er i kentose (og jeg må innrømme at jeg drikker noen kopper om dagen:o).

maynard sa for siden:

Lakrisrotte fra Helios smaker lakris og er naturlig søt :)

Leoline sa for siden:

Fås den kjøpt i helsekost? :)

Cyan sa for siden:

Jeg syns også at den lakristeen fra Yogi kan bli litt kvalmende. Den beste lakristeen syns jeg er Friggs sin som man får kjøpt i Sverige :)

Hva kan man bruke lakrisekstrakt til utenom i te?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.