< Tilbake til oversikten

Noen som har brukt hjortekjøttdeig?

Bøtt sa for siden:

Har fått noe hjortekjøttdeig her så jeg har aldri laga noe med det.
Er det noen som har tips eller oppskrift ?

Kitsu sa for siden:

Hjortekjøttkaker? Tror det er det eneste jeg har smakt som er laget av hjortekjøttdeig.

Furine sa for siden:

Viltgryte med sopp, servert med rosenkål?

Bøtt sa for siden:

Viltgryte høres godt ut .:)
Men får sjekke her inne da om jeg finner en lavkarbo variant.

Takk for svar begge to:)

Furine sa for siden:

Har ikkje laga det med hjortekjøtdeig sjølv, men eg ser for meg å steike kjøtdeig og (sjalot)løk. Kanskje eventuelt kvitløk? Deretter soppen i bitar i, og eventuelt fond, eller berre vatn, salt, pepar, la redusere litt, kremfløte eller creme fraiche/rømme, og kanskje nokre tyttebær i. Er moro å eksperimentere! Det minner meg på at eg har ein pakke grytekjøt av bambi i frysaren. Hm...

Bøtt sa for siden:

Ja kan også bare prøve meg frem ja ,høres jo veldig godt ut det du skreiv ja:D:sikle:

Furine sa for siden:

Berre fantasien som set grenser! :D

Bøtt sa for siden:

Jepp sant det:D

TrillTrall sa for siden:

Vi lagde kjøttkaker av hjortekjøttdeig og spekk og gudbedre - Gilde go home! :sikle:

Heaven sa for siden:

Ja jeg også ville laget kjøttkaker! Hjortekjøtt er kijempesnadder så kos deg masse!

Catwoman sa for siden:

Karbonader ;)
Bland inn finhakket løk, eggeplommer, og spe med kremfløte. Salt & pepper. Steik i mye smør som litt tjukke karbonader.
Gottgottigottgott :sikle::sikle:

Bøtt sa for siden:

mm..:sikle:Høres nydelig ut gleder meg til å prøve.Har flere stykker i frysern så skal prøøve meg på litt forskjellig:)
Takker for oppskrifter.Bare kom med flere:D;)

sistegang sa for siden:

Jeg får mye hjortekjøttdeig av faren min, men jeg er ikke glad i den. Syns den har for mye og spesiell smak. Derfor bruker jeg den kun til taco, sursøtsaus og tidligere i lapskaus. Jeg klarer ikke blandinga av den kjøttdeigen og tomatpuré. Med en pappa som skyter 3-4 dyr i året blir det alt for mye hjortekjøtt på meg.

For lenge side da jeg var barn og vi hadde svinekoteletter til middag sa broren min på 8 år: "Å i dag har vi ordentlig kjøtt til middag" og det med et stor smil.

wevi sa for siden:

Hei hopp! Vi jakter hjort her i huset og bruker hjortekjøttdeig til det meste, hele året. Det jeg har erfart er at det lønner seg å blande inn litt flesk eller medisterfarse, spesielt hvis du skal lage kaker og karbonader. Det er veldig magert kjøtt og blir veldig godt med litt ekstra fett. Vi gjør det med rein og rådyr også. :) Kan anbefales. Har lget et helt lass med viltkaker og fryst ned så vi kan ta opp når vi skal ha kjapp middag. :)

christinal sa for siden:

Jeg bruker en del hjortekjøttdeig, men den trenger mere fett. Jeg blander alltid 50/50. Pakke hjortekjøttdeig og pakke vanlig kjøttdeig

Bøtt sa for siden:

:ja: ok det var greit å vite.
Takker for alle tips:)

vimsen85 sa for siden:

Dersom du og har i en pakke snøfrisk med einebær (det er einebær+noe annet, men husker ikke helt hva. Dersom de ikke har den er det mange av de andre snøfriskene som også er gode) og en dæsj santa maria viltkrydder lover jeg deg at du kommer til å overspise deg.. :sikle: Kanskje overspising ikke var et godt argumen :p Men det er nyyyyydelig!

Furine sa for siden:

Høyrest veldig bra ut! :sikle: Har ikkje Snøfrisk her, vel og merke.

vimsen85 sa for siden:

Det er sikkert godt med en liten bit av anna kvit geitost og (snøfrisk har jo ein veldig mild geitemelksmak). Eg syns den går veldig godt med hjort :)

Furine sa for siden:

Vi har Chavroux, som er som Snøfrisk naturell, den kan nok brukast. :ja: Kan kanskje testast på bambikjøtet eg har i frysaren. Takk for tips! :)

vimsen85 sa for siden:

Bare hyggelig. Håper du syns det er like godt som meg :D

Furine sa for siden:

Er glad i både vilt, snøfrisk, fløte og det heile, så eg trur nesten det! :) Laga gryte av villsvin for nokre veker sidan. Den var god, men hadde nok blitt enda betre med ost, ja.

sistegang sa for siden:

Dette skal jeg prøve, ser kjempegodt ut.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.