< Tilbake til oversikten

Matlysten helt borte

Ashley sa for siden:

Er litt forvirra angående ketolyse og antall måltider. Nå for øyeblikker blir det kun 2 måltider på meg og en liten snacks. spiser utrolig lite om dagen fordi jeg orker ikke tanken på for mye mat pga ketosen. Kan vekta bli stillestående av av jeg spiser for lite? og skal man tvinge i seg unødvendige måltider?

Igår var jeg under 10 karber om dagen, men stappmett. er det mulig:eek: trodde det skulle bli vanskelig å unngå karbene...

Noen tips? :confused:

Charlott sa for siden:

Slett ikke uvanlig og går seg gjerne til.
Så lenge du er mett, fornøyd og vekta går nedover er det ingen grunn til å styre med mer mat :)

Gerd sa for siden:

Hva spiser du i løpet av en dag da?

Sol-Angelica sa for siden:

Har det slik jeg også men ligger på mer karber enn deg da. Alt mellom 10 og 17 ser jeg. Men to måltider og en liten snacks mellom de to.

Ashley sa for siden:

Idag spiste jeg:

3 babybel til frokost, orket ikke mer i farta.
1 pose 75 g pekannøtter til lunsj.
Middag: Stekt laks med litt bernaisesaus, brokkoli, 1 avokado og creme fraiche. ble stappmett etter middagen.

er dette en passende dagsmeny?
pleier som regel å ha salat til lunsj og egg & bacon til frokost.

Antoinette6 sa for siden:

Det er en annen ting jeg syns er så deilig med dette kostholdet, - fokuset på mat blir minimalt !

Ashley sa for siden:

Sant det! Ingen diett eller livssstil som folk liker at man kaller det har noen gang fått meg til å gått fra matvrak til totalt null matlyst. burde vært skrubbsulten.

idag spiste jeg en middag med stekt laksfielt, 1 hel avocado, en del brokkoli, stekt paprika og creme fraiche. er dette for mye? ble en stor middag, men spist 2 veldig små måltider tidligere på dagen. nå er jeg stappmett, ikke sjangs at jeg orker kvelds. spiste 4 måltider før og gjerne 1-2 snacks.

Ellekaramelle sa for siden:

Jeg er også veldig forbauset over hvor fort jeg har sluttet å tenke på hva jeg skal stappe i gapet utover kvelden. Har ikke lyst på mat faktisk..

Har alltid vært en kveldsspiser, og tenkt mat -mat -mat fra middag og til sengetid.... ( og gjerne om natten også).
Ikke nødvendigvis snacks og tøys og tull...Men brødskiver, knekkebrød, frukt, grønnsaker, pålegg, middagsrester osv...
Men har lite og ingenting av den følelsen nå. Min teori er at jeg alltid har spist mager mat. Masse mager mat, men mager mat....Nå spiser jeg mer fett på en dag enn jeg gjerne gjorde på en uke. Kroppen er litt i sjokk stakkars...men utover litt hodepine, litt kvalme, ugly ånde, og sånne vanlige nybegynnerproblemer, så har min største forbauselse altså vært at jeg ikke føler meg sulten. Rar følelse.:confused:

Ashley sa for siden:

Kjenner meg godt igjen;) matvrak særlig om kvelden, tenkte bare at drittmat det må jeg ha. med en gang jeg skrudde på tvn. måtte ha tv snacks. nå går det kun i te og kaffe :p men jeg har kun vært slapp og går på do konstant pga vannlatingen. har ikke de andre bivirkingene av ketolyse som dårlig ånde, hodepine osv. er i uke 2. snart uke 3, wow det går fort.

LenaBeatrice sa for siden:

Du spiser ikke så lite som du tror.
Den dagsmenyen der inneholder ca 1800 kcal.

Da har jeg regnet med:

40 gram helfet ost til frokost (usikker på hva en veier)
75 gram pekannøtter
125 gram laks stekt i fett
3 ss bearnaise
1 hel avocado
2 ss creme fraiche
100 gram kokt brokkoli

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.