Har under hele lavkarbo perioden min brukt denne typen dressing til salater. Nå har jeg startet å legge det inn på diett.no og fikk opp litt over 11 g kabohydrater på 20 gram (ferdig blandet) dressing mix!!! Fikk nesten sjokk her jeg. Har ikke gått ut av ketose før når jeg har brukt den men det som er påenget er at det stemmer IKKE overens med det som står på pakken da. Der står det 2.0 g karbohydrater på 30 gram. Jeg la inn dette produktet selv da det ikke lå der i fra før og la inn det som står på pr 100 g. altså 50 g karbohydrater... Hvordan går det da an at det står 2 gr karbs pr porsjon (30 gram)...?
Det var jeg som la det inn selv ;) Men jeg la inn pr 100 gram, å la så til det jeg hadde på salaten, altså 20 gram. Men 20 gram ble til 11 kh og på pakken står det jo 2.0 kh på 30 kh liksom..
Det står 59 gr kh pr 100 gr
Og 2.0 gr kh pr 30 gr
Så da er 100 grammen der oppgitt ublandet og den 30 grammen oppgitt ferdig blandet?
Da har jeg fikset på den :) Greit å få 10 g mindre på karbohydratene hvertfall :D Phu :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.