< Tilbake til oversikten

Paralgin forte ...

mega sa for siden:

Noen som vet om paralgin/pinex forte påvirker vektnedgang? er jo en del medisiner som slår ut...hva med paracet og andre lette smertestillende?

-hurra, håper det er vår på orntli :) - :blomster:

ada-emilie sa for siden:

Den har ingen slik bieffekt.

mega sa for siden:

ok-takk skal du ha :)

Rin sa for siden:

Individuelt, tipper jeg. Kroppen min samler like mye vann når jeg tar paralgin/pinex forte som når jeg tar voltaren/naproxen/andre NSAIDer.

MEN! Midlertidig stillstand på vekt, evt vannsamling, betyr ikke at du ikke skal ta smertestillende du behøver. Den aller mest negative faktoren for vektnedgang er stress, og smerte er definitivt stress. :cool:

Kitt sa for siden:

Stemmer nok det, at det er individuelt! I følge ernæringsfysiologen jeg jobbet sammen med en gang, skal det ikke være noen sammenheng mellom inntak av smertestillende og vektstillstand/økning, men gang på gang så de at så var tilfellet. Det vites jo ikke om det hang sammen med stresset forbundet med grunnen til at man tok smertrestillende, da.

I tillegg får svært mange mennesker forstoppelse av Pinex forte! For min del skal det bare en til for en god natts søvn, så stopper magen. I tillegg tror jeg den røde trekanten på boksen er ment til meg, for jeg blir altså så trett av PF at jeg burde ta det hver kveld, men så var det denne magen da.....:p

arnakristin sa for siden:

Vi har diskutert dette før og når vi snakker om at medisiner kan virke hemmende på vektnedgang så er det ikke de som tar en og annen smertestillende nå og da, men heller vi som må innta det regelmessig. ...og det er sikkert veldig individuelt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.