Hvor viktig er det med mosjon når man er på ketolysekuren? I en lengre stund fremover blir jeg mer eller mindre sengeliggende, jeg kan ikke være mye i bevegelse. Vil jeg fortsatt gå ned om jeg holder meg til kuren? Eller er det helt nødvendig å være i aktivitet for at fettforbrenningen setter i gang?
hei, jeg trener ikke. er litt aktiv på jobben da. har ikke akkurat en kontor jobb. men jeg går ned :D. det bli bedre når snøeen bli borte. da kan jeg gå turer og opp på fjellet i helgene...
Riktig - men det er heller ikke alle som kan trene. Som jo er det trådstarters spørsmål handler om...
Jeg har gått ned i vekt selv om jeg pga nevrologisk sykdom ikke kan trene noe særlig (og attpåtil har hatt en bastant akillessenebetennelse i flere måneder, så jeg ikke engang kan gå de distansene jeg pleide).
Jeg kan selv ikke trene, har betennelse i begge kne, håper at vekten blir endel lavere når jeg blir bra, så blir det trening også. Siden jeg ikke kan trene har jeg lagt meg litt lavere på totalt kaloriinntak, og vil regulere dette om nedgangen stopper eller går for fort. Jeg har lagt meg på totalt 1800 kcal. i døgnet.
Da jeg begynte på lavkarbo gikk jeg på krykker fra før og opererte i tillegg i foten januar, så jeg har ikke trent, før nå nylig da. Fra jeg startet til jeg begynte med trening tok jeg av 15 kg, så det er ikke absolutt nødvendig for å gå ned i vekt, men vel å anbefale. :)
Du har min fulle sympati... 8.mai 2007 til 1.oktober 2007 sengeliggende og full av painkillers i påvente av operasjon... bra nå da heldigvis ;) Hold ut!
Så bra å høre at det er mulig å ta av selv om man ikke har mulighet for å være i mye aktivitet. Takk for svar :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.