< Tilbake til oversikten

Drikke på jobb?

Leoline sa for siden:

Hva drikker dere på jobb?
Helt sikkert en tråd om dette også...men jeg finner ikke svar...;)
Har funnet noe jeg liker som erstattning for kaffe mocca, men er dette bra på ketolyse mon tro? Går bare en god kopp til dagen....men...
Jeg har ca halv kopp med kaffe, halv med fløte, og enten en ts kakaopulver/bakekakao økologisk, eller en ts kanel.
Smaker kjempegodt!!
Må liksom ha noe varmt på jobben, men finner ingen te jeg liker...smaker så tamt liksom...hva drikker dere utenom vann??
Er så glad i varm drikke, men helst ikke ren kaffe.:)

Gerd sa for siden:

Vann og svart kaffe :D

Pøsh sa for siden:

Prøv Yogite på helsekosten ;)
Masse gode smaker som faktisk smaker noe.

Leoline sa for siden:

Takk:)
Uten karber da??:)

marjusen sa for siden:

Jeg drikker vann, kaffe med en skvett fløte, te, sukkerfri iste og lett brus på jobben. Nam Nam

Señora sa for siden:

Yogite er veldig god. De selger noen få varianter av denne på Obs! også, men helsekosten har best utvalg.

Lakriste fra Yogi er kjempegod og jeg bruker ikke søtning i denne.

Leoline sa for siden:

Lakriste høres nydelig ut! Kjøpes i morgen;);)
Er det karber i den da tro?

Señora sa for siden:

Aner ikke, håper ikke det. Det er litt appelsinskall i teen, så jeg kunne godt tenke meg å finne det ut. Uansett, jeg går jo ned i vekt, så da tror jeg at det går greit.

Leoline sa for siden:

Ok. Kan spørre på helsekosten...men har jo ikke tenkt og drikke så mange kopper pr dag da...;)
Takk for tips:D

langaard sa for siden:

Får jeg lyst på noe varmt utenom kaffe, drikker jeg buljong:)

Pøsh sa for siden:

Jeg har ikke lakris her nå, men kan ramse opp innholdet i to av dem.

Lime mint - lakrisrot, lime, kardemomme, peppermynte, spearmint, tørket sitronjuice, gurkemeie, ingefær, kanel, kryddernellik, sort pepper.

Ginger Lemon - Ingefær, lakrisrot, sitrongress, sort pepper, sitrusekstrakt, sitronskall, peppermynte, hibiskus, tørket sitronjuice.

Begge er økologisk. Vær så snill og smak uten søtning eller melk osv... De er kjempegode alle sammen og jeg drikker ikke vanlig te lengre da de smaker blæh i forhold.

Leoline sa for siden:

Takk takk!
Nei liker ikke søtning eller melk i te jeg, så det går fint:)
Da blir det te-shopping i morgen!:)

Pøsh sa for siden:

Kos deg med god te :D

M-A85 sa for siden:

Jeg drikker mye grønn te, Lipton green tea indonesian tea har god smak. Evt kan man kjøpe grønn gresshoppe te på spesialbutikker, den er kjempegod!
Et annet tips er å skjære opp noen tynne skiver fersk ingefær og ha i en lite boks, 2- 3 skiver og tevann er kjempegodt! Skivene kan godt bruker flere ganger :)

amidela sa for siden:

Anbefaler også yogite, kjempegod! Spesielt de med lakris, mint lakris og sweet chili!
Drikker bare vann og te (uten søtning)

TrillTrall sa for siden:

Vann og te. Akkurat nå har jeg dilla på eple-og-kanel-te, men det går i perioder.

Dessverre har vi fått kaffemaksin på jobben og den har også varm sjokolade... Men jeg klarer stort sett å holde meg unna den da. :)

Imp sa for siden:

Vann. Vann vann vann vann. Tar kanskje en kopp te hvis det er noe spesielt, bursdagsfeiring og sånn. Men teen i kantina koster 10 kroner for en kopp, og det blir for stivt syns jeg. ;)

nilmor sa for siden:

Hehe..trodde denne tråden omhandlet alkoholinntak i arbeidstiden.

For min del er det vann som gjelder og en kaffekopp innimellom.

langaard sa for siden:

:lol::lol:

mama67 sa for siden:

Jeg drikker mest vann på jobb, og en og annen tekopp når jeg får lyst på noe annet enn bare vann.

Kira71 sa for siden:

Min favorittdrikk nr 1 er:

Ca 1/2 fløte vispes litt slik at den blir tykk. Hvis du har den i en termokopp kan du bare riste den litt. Tilsett søtning om ønskelig.
Tilsett ca 1 ss med Cocosa og fyll på med kaffi. Evt litt kanel kan også tilsettes. Og kanskje litt kakaopulver..Nammmm..

Leoline sa for siden:

Mmm:) akkuratt som jeg skulle sagt det selv...men er kakaopulver og kanel bra på ketolyse da?? Blir jo bare 1 ts kakao pr dag da...men...??

Tidl. medlem sa for siden:

Vann, svart kaffe og te. Jeg anbefaler alle å prøve te i løsvekt fra te-butikker. Er noe helt annet enn alt annet jeg har smakt <3

LiMe sa for siden:

Te, kaffe og vann

Levita sa for siden:

Drikker mest vann i løpet av dagen og en og annen kopp med svart kaffe, men starter nesten hver dag med enten en kopp kaffe eller en espresso blandet med et oppkok av 50/50 vann og fløte som jeg visper. Blir en slags latte. Nå må jeg si at jeg drikker mye mer kaffe etter at Nespresso-maskinen min kom i hus, og synes min fløte/vann-latte er helt knall, for jeg er også glad i varm drikke, spesielt om morgenen.

Levita sa for siden:

Ja, i tillegg til at fløtelatten metter godt for en som ikke er så glad i frokost, men som gjerne er sulten.

Ole Brum sa for siden:

Grønn te i alle varianter, det går på vannkvoten og er full av antioksidanter

blucher sa for siden:

Her går det i vann og grønn te. Smaker ikke så mye, men føles veldig sunt! Grønn te med sitron smaker mest, men drikker også med eple og tranebær (den smaker minst, synes jeg, av disse). Liker ikke mint.

LIBBA sa for siden:

Og her går det i vann og svart kaffe :)

Kira71 sa for siden:

Kanel er jo et krydder da...? Jeg har lest det øker forbrenningen, og er kjempesunt, så det går nok bra. Mht kakaopuler snakker jeg bare om et dryss, så det går nok bra. :o

Anos sa for siden:

Vann. Hvis man er lei av vann så anbefaller jeg å ha isbiter i, det er så utrolig mye mer oppfriskende når vannet er iskaldt og du kan knaske på isbiter :D

Mocca'en sa for siden:

Vannelsker som jeg er drikker jeg mest vann gjennom hele dagen. Må ha kaffe om morningen, drikker ca 3/4 l. kaffe. Noen ganger med en dæsj fløte i, eller bare svart.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.