< Tilbake til oversikten

Spørsmål om registrering på diett.no

Engledans sa for siden:

Når en skal legge inn tilberedte ting, lapper eller pannekaker eller sånt, etter oppskrift her inne. Hvordan legger en inn det da? Legger en inn alle ingrediensene i røra, delt på hvor mange enheter jeg har spist, eller er det en lettere måte. Jeg vet hvor mange karber det er i en enhet, så kunne tenkt meg en lettvint måte å legge det inn på...

Kitsu sa for siden:

Du kan legge inn hele oppskriftene med ingredienser, fremgangsmåte og porsjoner selv, under knappen "Oppskrifter" oppe på menylinja. Da kan du senere legge porsjonene rett inn i programmet under "Mine måltider" som med andre matvarer.

Engledans sa for siden:

Har prøvd å legge inn nå, men ikke enkelt nei....må titte litt til. Det ble helt feil.

Kitsu sa for siden:

Må vel litt prøving og feiling til. XD

Engledans sa for siden:

Jeg og programmet er ikke enig om karbohydratene....
1 egg fra frittgående høne er 0,8 , og 100 g CC - 1,5 på tabellen her
Da blir 300 g CC og 6 egg 9,3 karber tilsammen. Delt på 12 blir det 0.7 per enhet, men diett.no sier 0.48. Bruker ikke de, de samme tallene?

Engledans sa for siden:

Ser og noe rart på frokosten min. Der er 2 egg beregnet til 0,4 karbohydrater. Uff, nei, tror jeg dropper denne tabellen og tar det på den gode gamle måten:eek:

Kitsu sa for siden:

Tror diett.no bruker samme tallen som Næringsinnhold.no, altså 0.3g karbo per 100g egg.

Engledans sa for siden:

Trodde det var pr egg jeg.... litt vanskeligt å veie innholdet, når skallet er så tungt...:D
så det er pr 100 gram....hmmm...

Engledans sa for siden:

Har jeg ikke vært forvirret før, er jeg det iaffal nå....:eek:

Kitsu sa for siden:

Jeg bare bruker den antall egg funksjonen. Går ut i fra at gjennomsnitt blir omtrent rett. Og du kan legge inn ekstra store, store, mellomstore eller små egg, og det står jo som oftest på pakken.

Engledans sa for siden:

Her har vi hjemmelagde egg;) og de varierer veldig i størrelsen, siden vi har mye dverghøns. Jeg får legge inn etter beste måte:o

Kitsu sa for siden:

Mål opp egget med skallet på, og velg den kategorien som ligger nærmest? Egentlig er det ikke så kjempeviktig, siden det er så lite karbo i egg. Jeg har egentlig en tendens til å bare gjøre det enkelt, jeg legger alle inn som store egg. Da er jeg i alle fall "sikker".

Engledans sa for siden:

Jeg tar egga etter øyemål jeg.

Nerthus sa for siden:

Jeg ville ikke laget så mye styr utav de få karboene det evt vil bli i forskjell :) Bruk diett.no, litt slingringsmonn vil nok ikke gjøre store utslag i kostholdet ditt uansett ;)

Såvidt jeg vet er også siste karboinnhold i egg 0.3 pr egg såvidt jeg husker - har vært en tråd og diskusjon om dette tidligere :)

Engledans sa for siden:

Hjelp, da er jeg på bærtur....har beregna 0.8 pr egg, da er det helt feil det da?

Nerthus sa for siden:

Sjekk denne tråden - temaet er diskutert grundig tidligere. Ikke sikkert du blir noe klokere - men kanskje du finner et karboinnhold i egg DU er komfortabel med å bruke? ;)

Jeg ville ikke brukt så mye tid på så små marginer - om du da ikke spiser VELDIG mye egg hver dag :)

Engledans sa for siden:

Nei, sant det. Jeg er bare så nøye på at det skal bli riktig vettu. Er jo bare på 2 dagen enda.:o

Nerthus sa for siden:

Ah, ok hehe - det fikk jeg ikke med meg ;) Dette klarer du fint - la nå ihvertfall ikke karboinnhold i egg ta større plass i hodet ditt enn nødvendig akkurat nå - du trenger plassen til å ta inn alt det andre som du må tenke på ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.