Når en skal legge inn tilberedte ting, lapper eller pannekaker eller sånt, etter oppskrift her inne. Hvordan legger en inn det da? Legger en inn alle ingrediensene i røra, delt på hvor mange enheter jeg har spist, eller er det en lettere måte. Jeg vet hvor mange karber det er i en enhet, så kunne tenkt meg en lettvint måte å legge det inn på...
Du kan legge inn hele oppskriftene med ingredienser, fremgangsmåte og porsjoner selv, under knappen "Oppskrifter" oppe på menylinja. Da kan du senere legge porsjonene rett inn i programmet under "Mine måltider" som med andre matvarer.
Jeg og programmet er ikke enig om karbohydratene....
1 egg fra frittgående høne er 0,8 , og 100 g CC - 1,5 på tabellen her
Da blir 300 g CC og 6 egg 9,3 karber tilsammen. Delt på 12 blir det 0.7 per enhet, men diett.no sier 0.48. Bruker ikke de, de samme tallene?
Ser og noe rart på frokosten min. Der er 2 egg beregnet til 0,4 karbohydrater. Uff, nei, tror jeg dropper denne tabellen og tar det på den gode gamle måten:eek:
Jeg bare bruker den antall egg funksjonen. Går ut i fra at gjennomsnitt blir omtrent rett. Og du kan legge inn ekstra store, store, mellomstore eller små egg, og det står jo som oftest på pakken.
Mål opp egget med skallet på, og velg den kategorien som ligger nærmest? Egentlig er det ikke så kjempeviktig, siden det er så lite karbo i egg. Jeg har egentlig en tendens til å bare gjøre det enkelt, jeg legger alle inn som store egg. Da er jeg i alle fall "sikker".
Jeg ville ikke laget så mye styr utav de få karboene det evt vil bli i forskjell :) Bruk diett.no, litt slingringsmonn vil nok ikke gjøre store utslag i kostholdet ditt uansett ;)
Såvidt jeg vet er også siste karboinnhold i egg 0.3 pr egg såvidt jeg husker - har vært en tråd og diskusjon om dette tidligere :)
Sjekk denne tråden - temaet er diskutert grundig tidligere. Ikke sikkert du blir noe klokere - men kanskje du finner et karboinnhold i egg DU er komfortabel med å bruke? ;)
Jeg ville ikke brukt så mye tid på så små marginer - om du da ikke spiser VELDIG mye egg hver dag :)
Ah, ok hehe - det fikk jeg ikke med meg ;) Dette klarer du fint - la nå ihvertfall ikke karboinnhold i egg ta større plass i hodet ditt enn nødvendig akkurat nå - du trenger plassen til å ta inn alt det andre som du må tenke på ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.