< Tilbake til oversikten

Skuffa (Lite vektnedgang)

cathrin09 sa for siden:

Etter 1 uke på ketolyse og testet positiv for å ha vært i ketose noen dager, så har jeg tross det bare gått ned i underkant av 400 gram ... :(
Hva skjer? Det var skuffende ....
Første uka sist jeg starta gikk jeg ned 3 kg - hadde samme vekttutgangspunkt og gjort alt rett nå ....

Æsj å! Der døde den motivasjonen ......

Furine sa for siden:

Beklager altså, men det er lov å vere LITT tolmodig. ;) Ikkje noko unormalt med den nedgongen. Sist gong hadde du kanskje meir vatn i kroppen som skulle ut. Ein kan ikkje diktere kroppen til å gjere det hovudet vil, den må berre få lov til bruke litt tid på det. Litt tidleg å miste motivasjonen allereie. Kor mykje skal du ned? DET kan også ha noko å seie. Er det "lite", så kan det ta lenger tid.

Om du brukar meg som eksempel: Eg har gått ned godt og vel 12kg på nesten 2 år. Det går ikkje raskt nei, men eg har tenkt å leve lenge, og eg har tenkt å ha god helse. Helsa er det viktigaste, og så får det berre få lov til å ta litt tid. Rom var ikkje bygd over natta! :)

cathrin09 sa for siden:

Veit det er tidlig å miste motivasjonen og at ting kan ta tid ... Er vel bare kunsten å få det til tenker jeg ... vil jo helst våkne opp slank :p

Charlott sa for siden:

Sakset fra bolggen din ;) :

Kommet meg igjennom dag 2 uten problemer :)
Ingen sprekk og ingen sult og INGEN småspising eller mellommåltider :eek:
Imponert over meg selv! :D
Egentlig så ELSKER jeg lavkarbo kost!
Den er medisin for sjel og kropp :)

Vibeke-67 sa for siden:

Er du skuffet for å ha gått ned? :confused:

Gerd sa for siden:

400g er nesten en hel kladd smør det. Og det har faktisk kroppen din kvitta seg med :heia:

Du har nok mest sannsynligvis ikke samme utganspunt nå som sist heller.

Og viss du leser boka, så ser du at det er ikke så vanlig å gå ned 1.uka.

Nicpins sa for siden:

Bare en kjapp realitetssjekk: Hvor lang tid brukte du på å legge PÅ deg overvekten?

:) Beste hilsen Nic.

Husmor27 sa for siden:

:( leit at det ikke var som forventet. Men 400gr ned , er faktisk vektnedgang!
Fortsett med det sunne kostholdet - du vet jo at du gjør ting riktig , blås vekk de negative tankene & stå på kommende uke :klem:

Leoline sa for siden:

Ikke gi deg! :D
Jeg har samme problemet...etter 2 uker på ketolyse har jeg bare gått ned 2 kg:( Men.....jeg gir gass! SKAL greie det! Ser jo alle de andre her inne som går mye ned,og det inspirerer meg! GO!:):):)

Jabba sa for siden:

Bare to kilo! To kilo på to uker er jammen ikke bare altså. To kilo er det jeg gikk ned sammenlagt på 4 mnd....

Og er det å ha gått ned to kilo et problem ???

Leoline sa for siden:

Hehe, du har helt rett!! Ser nå at det ble litt feil det jeg skrev, mener bare at jeg forstår henne, hvorfor skuffelsen er der, når vi leser om de som går ned 3-5 kg på en uke! Men selvsagt er 2 kg bra:)
Og det er selvsagt ikke et problem, bare tolmodigheten som er et problem hehe! Men som jeg skriver så er motivasjonen her:)

Jabba sa for siden:

3-5 kilo på ei uke er det ytterst få som går ned.
Og de har gjerne MYE mer overvekt fra før av.

Gjennomsnittet ligger på 400-600 gr pr uke....

Jabba sa for siden:

Dessuten - hva tror du skjer med huden med et vekttap på 3 kilo i uka?
Da vil jeg tro det blir rimelig mye løshud ja.....Mye bedre å ta det pent og pyntelig og ende opp med den stramme og fine kroppen etterpå.....glis

Charlott sa for siden:

Da synes jeg du skal kikke litt rundt på forumet og se hvor mange du finner som går ned såpass som 3-5 kg, og ikke minst hvilken startvekt de i såfall har ;)

Leoline sa for siden:

Hehe, ja dere har helt rett ;)
Tenkte ikke på det med slapp hud....men er nok helt sant det!
Jeg er vel av den typen hvor alt skal gå fort....
Men vil også tro det er best for helsa, og ikke minst hjertet, og ikke rase fort ned i vekt!
Så jeg er fornøyd jeg, og jeg har jo tross alt nettopp startet;)

Leoline sa for siden:

Wow så flink du har vært da! Ser du starks er i mål:):):)

Jabba sa for siden:

Det er rette innstilling!
Håper du ikke føler at vi "kjefter" for mye nå....vi driver med litt sånn "tough love" her nå ser du.....vil ikke miste deg / dere på veien.

Det er facinerende hvordan man på en måte kun husker på de historiene som er positive (3-5 kilo ned pr uke) og overser glatt de som ikke er fullt så "glade" (0-500 gr ned pr uke)....

Jabba sa for siden:

Ja! Er kjempehappy for det! Og det er fordi jeg beit tenna sammen og ikke ga opp underveis. For jeg har hatt en del motgang jeg også....
Men - det lønner seg å ikke gi opp!

Leoline sa for siden:

Hehe liker det du skriver! Vi som er nye her inne trenger og høre litt sånn tenker jeg :) Ja som du sier, merkelig hvordan vi fokuserer på de som har en ekstrem vetknedgang med en gang, og glemmer helt og se hvor startvekta deres er!
Så 2 kg på 2 uker SKAL jeg være fornøyd med:):)

Så herlig at du er i mål! Tipper du er kjempefornøyd!
Lykke til med og holde vekta, det klarer du helt sikkert siden du har klart hele 40 kg :):D

Nicpins sa for siden:

:ja: Viktig poeng. Jeg ser også at du har svært lav BMI i utgangspunktet, og de som "raser" ned i vekt er overvektige. Du er normalvektig.

Leoline sa for siden:

BMI`en min er nok feil, har akuratt laget denne vekt-skala tingen, skal få rettet den med en gang...er lite dataflink jeg hehe....men jeg er i overvekt klassen...har vært på sånn fett-målings vekt....

TrillTrall sa for siden:

Jeg begynte å stusse litt ja - en som har en bmi på 22 trenger jo ikke akkurat gå ned 10 kg og få en bmi som tilsier skadelig undervekt. :) Godt å høre at det ikke stemmer da! :ja:

Leoline sa for siden:

Sånn! Nå stemmer min BMI- tror jeg.....litt lenge siden jeg har målt høyden min men....:D

Nicpins sa for siden:

Godt å høre! Begynte å bli PITTELITT bekymra nå ja... :D

Leoline sa for siden:

Hehe! oppdaga egentlig ikke at jeg ikke hadde lagt inn BMi ;)

otika sa for siden:

Jeg har holdt på siden 3 JULEDAG og har gått ned HELE 2 kilo :eek: ,jeg har vært i ketose hele tiden og spiser riktig, og jeg kommer ALDRI til å gi meg,er alt for mange gode helsefordeler med dette kostholdet,så det så :p

10 uker minus 2 kilo = ca 20 gram i uka hahaha, jadda vi tar det med et smil vøtt :D og står på videre

Tula sa for siden:

Hei. =)

Jeg har også akkurat startet med ketolyse.
Dette er 1 uka, og jeg har gått ned 1,2kg, og er veldig fornøyd med det.
Jeg har heller ikke rast ned 3-5kg som noen skriver.

Men!
Jeg føler meg mye mer opplagt og har allerede mer energi.
I tillegg har jeg blitt mye mer obs på hva jeg spiser, og har blitt mer kreativ på kjøkkenet.
Hvordan opplever du det? Noe annet som har bedret seg på denne uka?

Kanskje det er bedre å fokusere på andre ting, og tenke positivt! =)
400g ned er jo en fin begynnelse=)

Leoline sa for siden:

Hei!
Så flott! Jeg er nå etter 2 uka også mye mer opplagt, og er blitt kreativ på kjøkkenet. Synst det er vanskelig dette og regne karber, men har nå begynt og veie maten jeg spiser...Føler jeg har mer energi nå:)
Gleder meg til tida fremover! Eneste jeg sliter med er søtsuget, drømmer om smågodt osv....vanskelig og gå i butikken hehe:) MEN jeg har ikke sprukket! :) Lykke til!!

Tula sa for siden:

Ja, det å regne karber kan være litt vanskelig.
Og søtsuget! Jeg drakk masse Cola før, og merker det godt at det ikke er noen ting. Kjenner jeg savner den... Og jeg hadde som regel en mintpastill i munnen , hele tiden. Nå som den og er borte så sliter jeg der. Savner ikke godteri, ennå, men som sagt, det har bare gått litt over en uke. :p

Hasselnøtt sa for siden:

Neida...Er ikke så ille. 10 uker utgjør 200 gram pr uke, ikke 20 gram pr uke.

Jeg har nå gått på dietten 13 uker og har et gjennomsnitt på 307 gram pr uke. Så, vi er flere som sliter litt, ja. :D

Lykke til :)

otika sa for siden:

Dæven jeg har blingsa på en 0 jo :D MEN de 2 kiloene gikk jeg ned de første 2 ukene,og de siste 8 ukene har jeg stått HELT stille ,og jeg har bare mista 2-3 cm all over,men jeg gir meg ikke jeg,en dag (helst før bikini sesongen) så skjønner vel kroppen at den bare må slippe taket ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.