< Tilbake til oversikten

Superenkel middag, som var utrolig nydelig!

marjusen sa for siden:

I dag hadde vi det litt travelt hjemme, også var vi blakke:p Så da var det å se i fryseren og ta litt av det vi hadde.

Kanskje man senker forventningene ett par hakk da, men dæven å godt dette ble altså. Uuutrolig nydelig smak som passa veldig godt sammen.

Du tar: (Dette var til hele min lille familie på 3)
Ingredienser:
3 Kyllingfileer
150 gram bacon
250 gram sellerirot
1/2 boks snøfrisk rødløk og timian
saus etter smak
1/2 pose frosne grønnsaker (blomkål og brokkoli)

3 kyllingfileer, hakker disse i terninger og steker dem i smør. Så tilsetter du 150 gram bacon skjært i terninger og steker inn disse.

250 gram sellerirot som kokes møre, ca 20-25 minutt. Når disse er ferdig kokt heller du av alt vannet. Tilsett en halv boks snøfrisk rødløk og timian. En god spiseskje med smør. Litt salt og pepper. Kjør dette helt glatt med stavmiksern. (Nam nam nam, denne ble god til kyllingen altså)

Når du skal lage blomkål og brokkoli er det faktisk en helt annen verden å bruke damprist i kjelen. Har du ikke prøvd det, PRØV! Den er ikke dyr.
Tilsett litt smør i vannet og damp grønnsakene ca 5-6 minutt.

Vi brukte ferdigsaus, men her kan du jo bruke den sausen du liker best til kylling. Og samboern min kokte litt ris til seg og vesla:)

Tiril77 sa for siden:

Skal jeg jammen teste ut en dag :) Takk for tips :)

Kanutten sa for siden:

Jeg har et par ganger laget mos ved å raspe blomkålen FØR jeg koker den. Rasper den i mosern og koker den med litt fløte. Nå er ikke jeg glad i blomkålmos i det hele tatt, men denne ble den beste for meg siden jeg slapp den vassne smaken.

marjusen sa for siden:

Vet ikke om du skrev denne her i feil tråd jeg? I denne oppskriften er det sellerirot og ikke blomkål du skal bruke:)

Kanutten sa for siden:

Neida, det var her.. Så bare at du skrev noe om brokkoli og blomkål nederst i innlegget ditt. :p

marjusen sa for siden:

Aah, stemmer;) Da er jeg med.

aktivjente sa for siden:

Har aldri prøvd kylling og bacon sammen, men dette høres så godt ut at jeg bare må prøve :p

Har hatt pinnekjøtt i går, lasagne i dag og planlegger finnbiff i morgen, så jeg må nok få inn litt fisk først... (er Finnmarking og må ha fisk helst annen hver dag :p)

Takk for oppskrifta!

Tiril77 sa for siden:

Dette blir middagen i dag ;)

jvsandem sa for siden:

Helt enig. Dampede grønnsaker er en helt annen verden enn kokte. Det aller beste er selvfølgelig å bruke fersk brokkoli og blomkål, men frosne går også an.

Hørtes helt nydelig ut det her, så denne middagen skal nok prøves ja. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.