Jeg aner ikke hvor jeg skal lete, så på forhånd beklager dersom det skulle være det enkleste i verden å finne :)
Jeg har en kollega som sammen med sin samboer lever ketogent. Her en dag ble jeg fortalt at hvis jeg spiste eller drakk noe med sukker bare èn gang, ville alt fettet jeg spiser på dietten bli lagret eller tatt opp på en eller annen måte. Det hørtes veldig dramatisk ut slik det ble fortalt.
Idag har jeg spist masse egg og reker og majones og ost. Også har jeg fryst så fælt og har drukket noen kopper varm kakao (med sukker, fra kaffemaskina)...begynte å tenke fælt på dette og lurer på om dere orakler kan komme med fasit? :)
Uffda! Det var da voldsomt til skremselspropaganda! Jeg tror jeg kan avkrefte at ETT sukkerinntak medfører lagring av ALT fett så lenge du er på dietten! Du kan forsinke fettforbrenningen for den tiden det tar å tømme glukoselageret etter sukkerinntak, og kanskje få litt økt vannansamling, men ellers syns jeg du skal slippe ned skuldrene og fortsette som før :)
Det er bare å henvise h*n til det som står i ketolyseboka om inntak av sukker/sprekker på kuren ;)
Det kan bremse vektnedgangen, slik som Nerthus forklarer :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.