< Tilbake til oversikten

Hjelp, skulle lage iskrem ...

bobbla sa for siden:

... men så glemte jeg å skille eggene, så pisket eggedosis av hele egget med hvitene.... Blandet kremen i og tenkte jeg skulle se hva som hendte, hvordan tror dere dette går? Går det ant å lage is med hele egget, eller er det lite lurt? Blæh, så bortevekk for tiden :rolleyes:

TigerTove sa for siden:

Hei! Det tror jeg går veldig fint:) Står i hvertfall i den gamle heimkunnskap-boka mi en oppskrift på is med hele egg..

Tittit sa for siden:

ett annet tips for å lage is er:
kjøp palmefett (erlet),det kan du bare piske,tilsette smak etter ønske og frys ned.

KRØLLTOPP sa for siden:

Vil bare opplyse at palmefett/olje er noe av det meste usunne fettet du kan innta, vil heller lage is av fløte. Det går helt fint å bruke hele egget, jeg lager skikkelig god is av pisket kremfløte blandet med eggedosis. Jeg har ismaskin som gjør isen ennå bedre enn å fryse i dypfryseren.

Tittit sa for siden:

javel hehe
men jeg gjør det allikevel for datteren min blir syk av alt som har med melkeprodukter å gjøre

Livsglede sa for siden:

Jeg lager alltid is av pisket fløte, eggedosis, sukrin, vaniljepulver, som en basis is tilsetter evt. litt stevia etter ønsket smak, hakka sukkerfri sjokolade eller nøtter og bær er også fint å ha i, kun fantasien som setter grenser her + karbohydraytene:-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.