Hvordan er det med eggemelk, er dette greit å drikke hver dag? kan det regnes som et lite måltid? Pleier lage av kanskje 30 gram smør, 2-3 dl vann, 1-2 egg og smak av kakao, vaniljeesens eller kaffe i ulike kombinasjoner. Hender jeg søter litt med natreen, men bør jo ungå natreen nå, så da blir det jo mindre søtt.
Har også prøvd å varme kokosmelk med kaffe oppi, og det var veldig godt, men følte også her at jeg trengte noen dråper natreen oppi.
Har du noen gode varianter av eggemelk, så kom gjerne med tips :-)
Du kan jo evt vurdere å bytte fra natreen til sukrin, som ikke er kunstig (men karbofritt) - eller fortsett å prøve deg frem med andre smakstilsetninger. Kanel og vaniljestang og bittelitt chili er en gjenganger hos meg!
Håper da det er greit, er jo glimrende frokost, kan ikke forstå annet at det er greit jeg da. Men kanskje du burde kutte natreen, om du reagerer på kunstig søtning da
Får prøve meg på sukrin :-) Er bare det at natreenen er søtere så jeg ikke må bruke så masse, stresser litt med sukrinen siden den ikke gir søt smak like fort .:rodme:
Når jeg har lyst på en latte variant lagger jeg eggemelk og tilsetter dobbel espresso evt med litt kanel. Idag fikk jeg varer fra iherb og, spå idag laget jeg eggemelk med dobbel espresso og noen dråper med sweetener fra stevia med hasselnut.. Det var veldig godt :) Har kjøpt meg vaniljesmak og som skal testes og måtte gjøre en ny bestilling så nå kommer sjokolade og karamell smak også til meg :) Savner drikke med litt smak :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.