Da jeg leste dette føltes det nesten for godt til å være sant. Kan vel umulig være helt karbofri med så mye ost? (Oppskrifra kommer lenger ned). Jeg går på Xtravaganza nå og er i ketose, og planlegger en karbofri diett når jeg er ferdig med å drikke shake. Er enda ikke så oppdatert på hvilke prodokter som er karbofrie, så hadde vært fint med noen tilbakemeldinger fra noen som kanskje vet litt mer enn meg?:)
Innlegget med oppskriften:
En bunn garantert uten soya-bismak :D Alle andre jeg har prøvd (bl.a ketolyse pizzamixen) smaker jo så grusomt at det er til å spy av! Denne er bare helt hærlig! Dere MÅ prøve!!! Både mannen min og brødrene mine har godkjent den og unegen merket ikke at det var en annen pizza
Mikser alt dette i mixmastern, så heller jeg det på en bakeplate..eventuelt langpanne om dere har sånne flate plater ;) Husk bakepapir!!! (Den er VELDIG flytende, men skal være sånn!)
Så tar jeg og rasper godt med ost oppå dette og gjennomsteker den, tar på fyll og ost, og steker til osten er sånn pittelitt gyllen!
Mitt fyll:
Litt sukkerfri ketchup
Litt rød pesto
Litt knust hvitløk
Litt oregano Alt dette blander jeg til en saus og brer utover bunnen
Dette er to forskjellige fyll. Det står / i mellom for å skille. Man skal altså ikke ha begge deler på en pizza.
Stekt kjøttdeig/kyllingfilet i terninger+bacon
Løk/Løk
Sopp/Sopp
paprika/Ananas
grillkrydder
oregano
OST OST OST :D
Skjærer den opp og legger den over på rist ganske umiddelbart etter steking.. vi liker jo ikke vassen pizza??
I bunnen er det totalt ca 8,9 karber fra osten (3,2 pr 100g. Boksen er 200g) og egga ( 0,3 pr 100g, og ett medium egg er ca 50g) + krydder ( utgjør kanskje 1 karbe tilsammen)
så blir det fyllet i tillegg.
Så dette er en lavkarbo pizza :ja:
Og osten det er karber i er philadelphia`n. I vanlig gulost er det zero karber :D
(bare vær sikker på at det er OST, i enkelte poser med ferdig revet ost er det mye juksegreier. Er det ost skal det stå OST og ikke bare "revet", "topping" eller annet lurt ;) )
Tenkte jeg skulle prøve denne i dag.... Høres veldig god ut... Det eneste jeg ikke har klart å s noe sted er hvor mange grader og ca hvor lenge den bør steke.... Skal man ha ost oppå "røra", sette den inn og steke den ganske ferdig for så å ha på fyllet?
Er ny her inne, men har prøvd denne lavkarbopizzaen...og den er KJEMPE GOD:). Jeg har brukt tomatpure med lite karb i og grilla kylling som fyll....veldig godt:D.
Er også i ketose, men spiser mat uten karbo. Baker brød,knekkebrød og lager masse god mat.....så det er ikke noe problem når du er ferdig med shakene:)
Takk for oppskrift, denne ble prøvd i dag! :) Kjempegod! Anbefaler å steke bunnen ganske lenge, for å "tørke" den litt ut, fikk bedre stekt bunn i kantene, som ikke smakte egg, men pizzabunn! :D:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.