men jeg aner ikke hvilke mengde forhold jeg skal bruke når jeg bruker f.eks Splenda? så vidt jeg har forstått så er det veldig søtt og en skal bruke mye mindre av dette enn f.eks Sukrin?
Hei, jeg har ingen erfaring med søtningsstoffer da jeg er helt fersk på lavkarbo. Men prøvde meg på en oppskrift i boka "Bakeglede uten sukker" som inneholdt sukrin istf. vanlig sukker. Den kaka var ikke spiselig, den var ikke søt nok, og samtidig smakte forferdelig kunstig av sukrin. Åssen greier dere den bitre smaken av disse søtningsstoffene? Tenkte å prøve meg på iskrem med sukrin, men er redd det blir pyton også. :confused:
Alt som er kaldt er det ok å bruke sukrin (syns jeg da) varme kaker etc bruker jeg kun splenda,eller så blander jeg stevia og sukrin....Ingen som liker den kalde smaken på sukrin her heller,men jeg bruker den i iskrem og youghurt . Man må bruke mere når man baker med sukrin,for den er vel bare 70 % så søt som sukker,mens stevia er vel 300 ganger søtere enn sukker
Det står på boksen hvor mye du skal bruke i forhold til sukker,skal sjekke boksen min nå......jeg har bare svensk hermesetas og der står det 5 gram tilsvarer 50 gram sukker. trur det er ganske likt med splenda
Du bruker ca like mye, bruker du vanligvis 1 teskje sukker bruker du en 1 teskje splenda. Splenda er mye lettere, 1 kg sukker tar omtrent like mye plass som 100 gram splenda.
er det noen som har erfaring med andre typer søtningstoff som er godt å bake med?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.