< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp...

Helena sa for siden:

Heisann..som sagt er jeg ny på forumet og trenger litt hjelp,blir veldig glad om noen kan svare meg på en ting...
Jeg har holdt meg unna sukker og karbohydrater i fire uker nå,men det skjer ikke noe på vekta..jeg drikker mye vann,holder meg som regel innenfor grensen på 20 karbo,er ofte i ketose om ettermiddagen, og når jeg våkner dagen etter er jeg ikke i ketose lenger. Jeg skjønner ikke helt dette,hvorfor går jeg ikke da ned..noen tips..bør jeg være ennå strengere og unngå kaffe og atkins skjokolade f eks?Står jo at jeg skal kunne spise den atkins sjokoladen på fase en og. Det er så kjedelig at det ikke skjer noe på vekta,mensen er rett rundt hjørnet,har det noe innvirkning??
Takker for alle svar :)

mofe sa for siden:

Spørsmål til deg :)

Har du lest boka?
Skal du mye ned?

Albertine sa for siden:

Kutt ut Atkins sin sjokolade. Den kan ha innvirkning på vekta, så det beste er å kutte den ut. Hovedtanken bak induksjonen er å stabilisere blodsukker og hormoner, men er også en glimrende anledning til å gå bort i fra gamle vaner. Småspising av sjokolade etc. er jo for mange en medvirkende årsak til at de har gått opp i vekt. Si til deg selv at du ikke trenger noe søtt.
Mange opplever at de går litt opp i vekt i forbindelse med mensen, så det kan være en årsak.

Det beste du kan gjøre er å lage deg en journal, der du skriver opp alt det du putter i munnen i løpet av en dag. Det kan hende du får deg noen aha-opplevelser? Da får du tilbakemeldinger fra noen av oss på hva du evt. kan forandre. OK? :)

Helena sa for siden:

Takk for svar..
Har boken og har lest den,og gjør ingen feil som jeg ser.. jeg har holdt meg unna sukker i 4 uker nå så boldsukkeret mitt tror jeg er ganske stabilt etterhvert,er først nå i det siste jeg har spsist slik sjokolade.
Poenget er at jeg er i ketose nå f.eks og har vært det mange dager nå,men det er sånn av og på og ingenting skjer..skal ikke ketose liksom være ett tegn på at man går ned i vekt?
Målte i sted og da var stixen helt lilla,og jeg kjenner det i hodet,men aner en liten sult følelse(?) merkelige greier..tror jeg skal kutte ut sjokolade og fløte litt og se..

mofe sa for siden:

Les denne tråden :)

forum.lavkarbo.no/diskusjon2092.html

boble sa for siden:

Hei til deg.

Jeg vil råde deg til å kutte ut atkinssjokoladen,selv om det er godkjent godteri.
Hold deg unna alt godteri med kunstig søtning,selv om det inneholder hovedsakelig sukkeralkoholer.
Har selv hatt 2 og en halv uke hvor det tok litt av med alt det lovelige godteriet,og vekten har stått bom stille. Men dette er veldig individuelt,Så det er mulig du dumper borti noen som nærmest lever på gukkerfri godis og mister vekt som bare det. Men det
betyr ikke at du gjør det!!!!:rolleyes: Sorry!

Den eneste trøsten er at når du har mistet de kiloene du vil miste,så kan du kose deg med sukkerfri sjokolade osv ofte,og fremdeles holde vekten:)

Lykke til

mofe sa for siden:

Forresten - du skriver at vekta står stille. Har du gått ned i cm - vet du det? :)

Og gikk du ned i førsten, men vekten har stoppet nå? For det er vanlig at vekten stopper opp etter 3-4 uker på induksjon - en erfaring mange gjør seg.

Du sier ingenting om hvor mye du skal ned. Siden du ikke gjør det - så vil jeg bare nevne at husk at en lavkarbo-livsstil er et stabiliserende kosthold. Folk bruker den også for å gå opp i vekt. :)

Helena sa for siden:

Visst jeg har godt ned i cm så er det ikke mye iallefall.. Jeg skal ned 6 kg,men jeg har ikke gått ned noe ennå..men de første ukene var jeg ikke sååååå nøye med å holde karbo grensen,da var det mest for å venne meg til å ikke spise noe med karbohydrater og sukker..
[font=Verdana][/font]
Tror rett og slett at jeg har vært for snill med lovlig snop,og at jeg må kutte det ut og se..er litt kjedelig at jeg er i ketose og ingenting skjer.. men jeg tror jeg bare må være strengere med meg selv,er den sjokoladen som var sååå god da og jeg blir litt slik når mensen nærmer seg :)
[font=Verdana][/font]
Tusen takk for alle svar forresten:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.