< Tilbake til oversikten

Hvor mye er det mulig å gå ned på 1,5 år, tror dere?

malleleo sa for siden:

noen med erfaringer?
og hvor mye osm er realistisk tror dere?

jeg er 110 kg og 168 cm.

Rin sa for siden:

Jeg har gått ned 26 kilo på omtrent 1,5 år, jeg. (Hadde en BMI på over 37 - nå er den rett over 27) - Jeg har ikke mosjonert, siden sykdom forhindrer det, og jeg har hatt noen utfordringer og utskeielser underveis. Godt fornøyd med vektnedgangstempoet mitt, åkke som. :cool:

Bestemamma sa for siden:

Jeg har gått ned 30 Kg på 4 måneder.

nellie sa for siden:

Jeg har gått ned lite.. 17 kg på 1.5 år. Men det er fordi at jeg er særdeles lite konsekvent. Også har jeg sluttet å veie meg:)

Å gå ned er en brøkdel av jobben.. Å holde seg nede er værst..

malleleo sa for siden:

ja, skjønner at d egentlig er d som er vanskelig er å holde seg der..
meen, så skal jeg gifte meg om 1,5 år da.. så håper jeg er nærmere normalvektig da.. men med 2 barn og en hektisk hverdag så vet jeg ikke helt hva som er realistisk.

Rin sa for siden:

Hva som er realistisk avhenger av mange faktorer, egentlig. Feks hvor lenge du har vært overvektig, om du har sykdom/ubalanser i kroppen, stress, prioriteringer/utskeielser, osv. Men som du ser av svarene her i tråden varierer det voldsomt mye. :cool: Viktigst er å finne en kostholdsplan du faktisk kan leve med, som ikke føles som et slags fengsel du støtt er fristet til å flykte fra, eller tenker at du skal "slippe ut av" når du er i mål. Da er det mye mindre rom for motivasjonssvikt underveis!

nellie sa for siden:

Det hjelper vel på en måte ikke å gå ned 30 kilo på et halvt år, hvis man ikke klarer holde seg der. Poenget mitt er at du må passe på å jobbe med alt det andre samtidig, hvis ikke så er det totalt likegyldig hvor mye det er mulig å gå ned på 1.5 år:) Å slanke seg fordi at man har hastverk er sjeldent varig.. Desverre.

Nerthus sa for siden:

Du har gått ned nesten 8 kilo på 2 mnd... og det er KJEMPEFLOTT! Hvis du regner ut ca en halvkilo pr uke for å ikke overdrive forventningene, og følger retningen du har valgt til punkt og prikke vil du på 75 uker kunne klare å gå ned over 35 kilo :)

Med en så god motivasjon som bryllup i enden av målet så tror jeg du fint kan klare dette med glans!

Jabba sa for siden:

Jeg gikk ned ca 30 kilo og hadde temmelig likt ditt utgangspunkt....

Engledans sa for siden:

Hvordan i alle dager har du klart det? Kjempeflott jobba:)

mama67 sa for siden:

Jeg gikk ned litt over 30 kilo på 10 måneder på ketolyse. Klarte å holde vekta temmelig stabil i 3-4 år. Nå har det sneket seg på igjen noen kilo som skal vekk, og de skal ikke komme på igjen heller! Jeg vet jo hvorfor de kommer tilbake, så da må jeg bare unngå å falle i de samme fellene igjen.

Bestemamma sa for siden:

Ikke no stress..... har aldri spist så mye før heller jeg :D

Nå har jeg gått ned 32 kg. og må ta det saktere - huden min henger ikke helt med og jeg vil gjerne prøve å få den med meg igjen(er 50 år).:(

Engledans sa for siden:

Veldig bra jobba:)

malleleo sa for siden:

oi, d var en super måte å se d på!:D tusen takk for perspektivet!

Jeg har jo ikke hastverk, jeg begynte jo før vi satte dato;) og målet er jo å bli sunn, frisk, og normalvektig for alltid! Dette er ikke noe jeg har startet pgr av bryllupet.

malleleo sa for siden:

supert jobba altså!!:D

Tidl. medlem sa for siden:

Gratulerer med å ha satt dato!!!

Hvor mye som er mulig og hvor mye som er realistisk er ikke alltid i samsvar. Anbefalt vektnedgang er mellom 0,5 og 1 kg i uka - dvs mellom 78 og 39 kg på 1,5 år.

Min erfaring (siden 1,1,11) er at vektnedgangen går litt i rykk og napp. Jeg har derfor laget meg et worddokument hvor jeg skriver inn mandagsvekta mi samt at jeg parallellt har en kollone hvor jeg skriver hva vekta mi ville vært om jeg gikk ned ett halvt kilo i uka og ett kilo i uka.

Selv om jeg omtrent ikke har gått ned de siste tre ukene så ser jeg det at gjennomsnittet mitt fremdeles er over 0,5 kilo i uka og det er veldig motiverende! Tidligere ville jeg blitt frustrert over at jeg ikke har gått ned, men nå klarer jeg å se perspektivet i det hele. Det hjelper meg veldig i å ikke gi opp!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.