< Tilbake til oversikten

Kjærestepar på slankern - Lavkarbo vs. Lavkalori

Vær1986 sa for siden:

Jeg er en nybegynner på mitt andre forsøk på Lavkarbo, for meg fungerer det som en pangstart på den videre vei.

Men dette er "konflikten"; er det mulig for meg å gå på denne lavkarbo dietten, mens min samboer spiser Grete Roede typen mat?

Det er uaktuelt å spise totalt ulike middager eller spise på omgang. Men ønsker tips om hvordan man kan møte denne utfordringen med liv og lyst og begge være fornøyde. Kan jeg feks tilbrede den samme maten til oss begge, men tilsette fettkilder til bare meg...

Grunnen til at vi begge ikke følger lavkarbo er at min samboer ønsker en mer knirkefri overgang ift maten, samt at brød og øl er ting som ønskes inkludert.

puh... synes dette er vanskelig. ler

Husmor27 sa for siden:

Din samboer kan drikke øl (hansa lite, turborg lite, sprit & hvit vin) er godkjent på ketolyse kuren i alle fall :D
Det finnes knekkebrød varianter som fiberrik fra sætre eller å lage brød (men da selvsagt av det grove slaget). Mange flotte oppskrifter her inne - og på lavkarbo torget.

Ønsker dere begge lykke til :klem: Er i slankekrig med mannen min jeg og, men vi har samme kostholds diett da .

Nerthus sa for siden:

Dere kan fint spise samme maten - han må bare passe på fettet og du må passe på brødet! :) Det er viktig at du tilfører fett til magre proteinkilder som feks kyllingfilet, ha fløte i stekesjyen feks så har du saus med en gang :) Litt Creme fraiche eller rømme attåt hjelper. Smeltet smør på grønnsakene osv. Jeg er nesten mer bekymret for at han får problemer med en del av den deilige maten du kan spise som han ikke kan spise ;)
Strengt tatt er ikke øl en del av et GR kosthold heller da - for det inneholder en del kalorier. Brød finnes i mange varianter - jeg fant et på meny (Sundt og godt?) fra Narum med halvparten så mange karbo som vanlige brød - dette kan jo være et alternativ.

Er det du som skal lage maten?

Vær1986 sa for siden: