< Tilbake til oversikten

Hva savner dere mest å spise?

Tiril77 sa for siden:

Jeg for min del sliter veldig med å holde meg unna frukt.. Jeg er vant med å fråtse i frukt, og nå prøver jeg å kun spise litt bringebær på kvelden.. Jeg har alltid frukt i huset pga barna, og jeg synes det er sååååå vanskelig å holde meg unna :( Hva er det dere savner mest å spise etter dere la om kostholdet??

Trj sa for siden:

Akkurat nå... God gammeldags brun saus og syltede grønne tomater (er så mye mel og sukker).. til svinefileten som jeg spiser...

Señora sa for siden:

Chips i alle varianter ...

Fiskeboller i hvit saus.

Hvetebrød med syltetøy.

Dette er noen av grunnene til at jeg ble stor, så da lar jeg det være.

lillemeg88 sa for siden:

havregryn, musli og frokostblanding..!

Rianna sa for siden:

Skikkelig pizza, og frokostblanding...

Jabba sa for siden:

Appelsinjuice, TortillaChips + vanlig chips, Caramello og Crispo sjokolade, sjokoladepudding og vailjesaus, alle slags kaker, brunost og komler.....

tora sa for siden:

Marsipankake

mysil sa for siden:

Jeg savner kjapp mat når man har dårlig tid :p Ellers er det ikke noe spes jeg savner, maten på lavkarbo er jo så god, og lysta på godis, pottis og anna usunn mat er helt borte :)

Livsglede sa for siden:

Hmmmm brun saus lager du enkelt av Erlings oksefond (kjøpes på Rema) blander inn litt fløte og soyasaus nydelig brun saus, kan også ha i hele pepper så blir det peppersaus, smaker faktisk som "vanlig" brun saus:-) prøv deg frem hva du liker best, så finner du nok din favorittmåte å lage sausen på:-)

Livsglede sa for siden:

Sjokoladepudding kan lages alla lavkarbo, samme kan vaniljesaus, masse gode lavkarbo kaker finnes det også, caramello og crispo sjokolade kan vel lages selv alla lackarbo, vio jeg tro, bare til å prøve seg frem:-)
Jeg har hatt gjester idag og alle har spist lavkarbo kaker og dessert uten å vite det:-) he,he.....de ble litt paff da jeg fortalte det, men de likte det jo og hadde jo spist masse, så de kunne ikke plutselig si nei jeg likte det ikke.

Carisma sa for siden:

Frukt smaker faktisk bare vann etter en stund på lavkarbo. Skikkelig skuffende da jeg skulle skeie ut med et av mine favorittepler :rolleyes:

Du kan lage nydelig musli av solsikkekjerner, linfrø, hakkede nøtter og soyaflokker. Bland med tyrkisk youghurt og bringebær :sikle:

galbi sa for siden:

brød og bakverk fra Åoent bakeri. men det går bra uten også :)

Trj sa for siden:

Takk og takk. Det er på en måte noe jeg har tenkt mye på at jeg kom til å savne i fremtiden, selv om jeg ikke spiste det så ofte. Og min pleide å være fet... Så kan jeg jo eksperimentere med å brune litt smør å ha i... Igjen takk !! :)

ada-emilie sa for siden:

Søte gule epler. Og ferske rundstykker. Men det er en vanesak og jeg savner det ikke nå. Frisk salat erstatter frukt, og jukseloff av egg erstatter brød veldig bra, synes jeg. Jeg har det finfint jeg. Særlig fordi det fuinker så veldig bra for å få ønsket vekt. For meg er det å være tynn større lykke enn å kunne gnafse hva som helst.

Imp sa for siden:

Pastagugge. Og pommes frittes. Men det siste er greit egentlig, for det er jo så j#¤&" usunt. Men pastaguggen erstatter jeg med squash da, skjærer det i tynne strimler og steker til det er mykt, blander med ost og litt tomatpure. Namnam.

halkatlala sa for siden:

hjemmebakte varme rundstykker med brunost.
vannmelon, druer og appelsin.
men det går greit. skal spise litt frukt på stranda til sommeren:D

lillemeg88 sa for siden:

ja, har laget musli med nøtter og frø :) har ikke prøvd med soyaflokker i da, men har nettopp kjøpt det, så da skal jeg putte oppi det også neste gang jeg skal lage musli :) tusen takk for tips!

nellie sa for siden:

Pasta, my greatest love:love:

Tiril77 sa for siden:

Moro å lese om hvor forskjellige vi er... :p Jeg greier meg fiiiin uten både pasta, frokostblandinger og kaker bare jeg får ha frukten min.... Fruktsalat med krem.. MMMM,,, Finnes ikke bedre godis :D

nellie sa for siden:

Frukt trodde jeg skulle bli skikkelig vanskelig å ligge unna. Men har ikke spist frukt på type fire år og det frister så absolutt ikke, selvom jeg spiser Lindbergsk og fint kan ta meg en frukt om jeg vil det.

Carisma sa for siden:

Bare for å være litt kjip, å tenke på hva man savner er ofte ikke den beste motivasjonen for å holde ut... ;)

Kitsu sa for siden:

Holdt på å si at jeg savner ris, men så kom jeg på at det ikke er risen som er god, det er gryten/curryen/sausen. Og den spiser jo jeg fortsatt, og mer av. :D Men savner det enkle med "vanlig mat", muligheten til bare å ta noe kjapt når en er sliten etter jobb.

Bolletryne sa for siden:

Jeg savner gulrot... Og frukt, særlig appelsiner på denne tida når de begynner å bli søte og saftige :sikle:

tkh sa for siden:

Savner ikke så mye og egentlig ikke brød, bortsett fra hvitløksbrød:p.

Tiril77 sa for siden:

Heldigvis så tåler kroppen min hvetemel veldig dårlig.. En tur på peppes pizza, og resten av kvelden er ødelagt i form av en vond og oppblåst mage med masse luft i.. Det aller, aller verste jeg kan spise er bensinstasjonboller. Da får jeg noe som minner meg om kolikksmerter :( Så sånnsett så er det greiere å ikke savne disse prodiktene i og med at jeg rett og slett blir dårlig av dem... men jeg kjenner jo savnet litt fremdeles.. I går var mamma barnepike mens jeg var på jobb, og da reiste de inn til Ski storsenter og spiste på peppes.. Kjente jeg ble litt småmisunnelig og hadde fryktelig lyst på jeg også.... :rolleyes: Men kjekt at de legger inn sånne ting når jeg er på jobb da :D

ada-emilie sa for siden:

Grapefrukt, bringebær og rabarbra med sukrin og kremfløte? Det er ihvertfall lite k. i.

ada-emilie sa for siden:

Litt rå gulrot er det mulig å spise og likevel holde seg innenfor tillatt mengde. Gulrot er en særdeles god kilde til forstadiet til a-vitamin og det er trist å utelukke den helt, synes jeg. En halv liten rå en om dagen, mon tro hva Torkil sier om det.

Tiril77 sa for siden:

Hehehe.. nei jeg vet... :p Var bare litt nysgjerrig jeg ;)

ekenna sa for siden:

Mmm.. Ost og kjeks :p Men de to siste lørdagene har jeg laget ostefat til "lørdagsgodt" med kjeks av taffelost. Det var jo faktisk like godt :)

sigboh sa for siden:

Når jeg spiser/har spist karbohøy mat har jeg ALDRI villet ha frukt og blitt kvalm av tanken. Når jeg spiser lavkarbo er frukt noe av det jeg har mest craving på :p

snitzel68 sa for siden:

Skikkelig god hjemmelaget pizza og fersk hvetebakst....:)

bigmum sa for siden:

Boller boller boller boller!

Kanutten sa for siden:

Nybakt god gammeldags sirupsstomp med smør, gudbrandsdalsost og tyttebær på. :sikle: Serveres med kakao, søtet med SUKKER! (Det ER stor forskjell på sukker og sukker..:o)

sirib sa for siden:

Har egentlig ikke noe cravings i det hele tatt, men kanskje en frisk og saftig appelsin? Ellers så savner jeg havrekjeks med brunost. Vi har hatt en tradisjon på ferske aviser, kaffe og havrekjeks med brunost i senga på lørdagsmorgenene. :-) Da feirer vi helg, og til og med katten kan komme oppi senga og få en ostebit. Savner det vel ikke fordi jeg har så sykt lyst på kjeks og brunost, men mest fordi det var så koselig med kjeks og aviser. Nå er det bare kaffe og evt en fibberrik med sognemorr og majones. Det går helt fint det også da :-)

Licota sa for siden:

Jeg savner å kunne spise høykarbomat uten å få vondt i magen og masse luft, evt en dotur... Men jeg spiser det av og til likevel. Hah, lærer aldri.... :p

mayor sa for siden:

frukt og chips av alle slag! Men baconsvor er godt det og da:D

Anos sa for siden:

Det må være lyst brød med brelett og ost. Mmm..

Potetstapp med pølse, og all slags pasta retter.

Mellon sa for siden:

Jeg savner så og si ingenting, kanskje pasta da, for det er så lett middag. I uken som gikk koblet jeg helt ut lavkarbo, har slitt i hele år og ikke gått ned et gram, så trengte en skikkelog pause. Jeg spiste noe sjokolade, men smakte egentlig ikke sinnsykt godt som før, mer sånn OK. Hadde også crossianter med sjokolade, som jeg har tenkt masse på, smakte ingenting omtrent, så skuffende det og. Nå har jeg fått litt den holdningen, at jeg ikke putter noe i munne som ikke gjør nytte for seg. En plate melkesjokolade gjør f eks ingen nytte i kroppen, så og si ingenting i den gir kroppen min noe særlig næring, så helt bortkastet å spise egentlig.

Jeg savner heller tykke sauser og slikt, klar JBK i rømmegrøten i helgene, ellers takler jeg ikke konsistensen på det, så det jobber ejg enda med å løse

wevi sa for siden:

Hmmm. Savner frukt og pasta. pasta pasta pasta!! Som kokk har jeg laget et tonn med gode pastaretter og savner hver eneste en. :D Men jeg passer på å spise en del spaghetti de gangene jeg skeier litt ut. ;) På bursdagen min f.eks.

Liv sa for siden:

SJOKOLADE:o

Sunnisol sa for siden:

Signerer denne!

binyheim sa for siden:

Nystekte sprø rundstykker med godt smør og brun ost.Frukt.

babydoll sa for siden:

IS! ca. ingenting i verden kan måle seg med italiensk gelato og ben and jerry's Phish Food og Cherry Garcia.

Kitsu sa for siden:

Lage selv? :D

Trj sa for siden:

En god og sterk baccalao hadde ikke vært ille... Noen som har prøvd å lage dette med sellerirot i stedet for poteter ?

Nikkeline sa for siden:

FRUKT jeg savner det noe så innmari;)

Tiril77 sa for siden:

Hva med å bruke neper?? ;)

Trj sa for siden:

Har ikke sett ei nepe siden september... Er de i butikker nå ? Trodde det bare var skandinaver som spiste det og at resten av verden bruker dem til dyrefor, sånn som med kålrabi... :D

aslaug sa for siden:

ikke jeg heller, hurra!

Kanutten sa for siden:

Jeg lager baccalao UTEN poteter eller annet. Spiser fisken og sausen jeg! Det er jo rikelig med både løk og oliven oppi. :sikle: I værste fall koker jeg brokkoli og har ved siden av.

e84 sa for siden:

hveteboller. alt annet får man liksom til på lavkarbo, men ikke skikkelige hveteboller! :D

kallemann sa for siden:

Pr i dag savner jeg ikke så mye, men fersk kneip med brunost hadde sikkert smakt. Har også spist mye pasta gjennom hele livet, så hvis det er noe jeg kommer til å savne på lang sikt er det nok det.

babydoll sa for siden:

Lager selvfølgelig is selv også, som jeg synes er veldig god, men den er og blir en stusselighet i forhold til det jeg nevnte. Den som ikke har smakt italiensk pistasj-is har gått glipp av noe stort.

Tiril77 sa for siden:

Egentlig like greit å ikke ha smakt.. 'En ting mindre å savne :p:D

Carisma sa for siden:

savner Sicilia!!! Men, det skal sies at kvaliteten var varierende.... Noe smakte bare vann.

Trj sa for siden:

Ok.. Takk for tipset. Mmmm... Med deilig olivenolje... Skal prøve det snart:D

Kitsu sa for siden:

Er det noe sånt som det her det? Burde da gå an å lage lavkarbo? :D

ruslepølsa sa for siden:

Savner melk jeg.. Drakk lett en liter melk før jeg startet med lavkarbo.

Var på et sånn innendørs lekeland med med ungen på søndag(sykt god trening) og der server de jo nesten bare junkfood men Guud bedre burger og chips luktet GOODT etter å ha løpt etter 4 åringen en time der inne...

Tiril77 sa for siden:

Regner med at det var på Eventyrfabrikken du var på da?? Tragisk at man ikke får ha med egen mat på sånne steder :/ Men man kan evnt spise pølseburger etc UTEN brødet da. Eller rett og slett passe på å være stappmett før man reiser på sånne steder ;)

langaard sa for siden:

Ha ha.. Ruslepølsa:lol: morsomt navn:D

ruslepølsa sa for siden:

Ruslebiffen var opptatt :-(

babydoll sa for siden:

Hehe, det ser da noget krevende ut. I tillegg, så, ER man i Italia, så¨ER man i Italia. da blir det gelato :)

HappyMe sa for siden:

Banan!
Snufs..

Timona sa for siden:

En sjelden gang:
Brunost eller potetgull med paprika :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.