cathrin09 sa for siden:
Syns dem er kjempegode og erstatter jo snopet man har lyst på av og til :)
Tror det er 0.4g karbo per 100 g :)
cathrin09 sa for siden:
Syns dem er kjempegode og erstatter jo snopet man har lyst på av og til :)
Tror det er 0.4g karbo per 100 g :)
Pruttilutt sa for siden:
Fribol er OK. Dog, pass på to ting; Maltitolet kan gi diare og det trigger søthungeren.
Men ellers; gi en oppdatering på hva de smaker, og hvor du har kjøpt de ;)
cathrin09 sa for siden:
smaker som dem du kjøper på Rema, gummibjørner :p
Kjøpes på apoteket for ca. 30 ,-
Jabba sa for siden:
Men er det ikke xylitol i disse ? Og det skal vi vel helst ikke ha i oss?
vimsen85 sa for siden:
Æsj. Disse spiste jeg en gang og selv om jeg ikke likte de, så spiste jeg opp hele pakken. OG ble veldig luftig i magen :(
Jabba sa for siden:
På nettsiden til Fribol står det at disse har 8,5 gr karbo. Og i parantes står det Xylitol. Pga at de er søtet med Xylitol (som kroppen oppfatter som sukker) er de altså uegnet for oss på Ketolyse iallefall.....
Har jeg tolket det riktig da???
Leoline sa for siden:
Nå mener du gummibjørnene, og ikke dropsene? eller?:D
Har fått litt dilla på Fribol sine mange gode dropser ;)
Har ikke prøvd gummibjørnene...
Tutta87 sa for siden:
www.fribol.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=14&Itemid=8&lang=sv
Her kan dere jo lese selv. De så mega gode, men er nok 8,5g karber i de :(
Leoline sa for siden:
Men ikke i dropsene! Søtet med sucralose og 0 karber står det!?:D
Jabba sa for siden:
Ja - jeg mente bjørnene....
Merkelig at de inneholder Xylitol når dropsene klarer seg uten!
Leoline sa for siden:
Ja enig! Men da er hvertfall dropsene "lov", tihi:D
Leser også at noen skriver vi kan spise disse Extra dropsene i esker, de med karamell og mint! Noen som vet om dette er sant? Har de ikke her så vet ikke hva som er i dem....
Månefeen sa for siden:
Det er jo også sånn at søtningen trigger søtsuget ellers. Bortsett fra det er jo dropsene ypperlig, og jeg innrømmer gjerne at jeg bruker dem selv. Jeg klarer meg fint med bare de, og føler ikke at jeg "Må" ha noe annet fordi om jeg spiser litt av dem.
Gummibjørnene med 8,5 g karber er kanskje litt drøyt. Men som kos iblant skulle det vel være okei. Kommer helt an på hvordan du lever, egentlig :)
Leoline sa for siden:
Noen som har erfaring med produkter fra DIALIFE?
Mye som frister der! Så lenge en har kontroll, så gjør det jo ingenting og trigge søtsuget litt innimellom:D
lillemeg88 sa for siden:
ja, jeg har bestilt litt forskjellig fra dialife! herseys sukkerfrie sirup (både sjokolade og jordbær) - var litt skuffet over sjokoladesmaken, men jordbær var kjempe god :)
bestilte også walden farms sjokolade-, karamell og marsmallow dip - ingen som var spesielt gode :P
og så har jeg prøvd golight sukkertøyene, KJEMPEGODE :D også bestilt noen av barene de har der inne, og de har falt i smak de også :) nå skal det sies at jeg ikke har sjekket hva slags søtningsstoff som er i noe av dette da..:P
Jabba sa for siden:
Hvis de er søtet med xylitol står jeg over.....
Leoline sa for siden:
Ok. Vurderer og bestille. Men du har ikke blitt dårlig av noe av det, eller?
Ser at det ikke alltid står hva det er søtet med, mye inneholder maltitol ser jeg....men mye har også sucralose,splenda.....:)
lillemeg88 sa for siden:
nei, har ikke blitt noe dårlig, har bare passet på å ikke spise for mye for fort! men regner med at man kan få luft i magen hvis man spiser for mye, slik som med annet sukkerfritt godteri :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.