< Tilbake til oversikten

Hva skjer etter en liten sprekk?

Bolla P. sa for siden:

:spisesnak

Jepp, da har jeg hatt min første (siste?) sprekk siden jeg begynte 11. januar. Var på besøk i formiddag, og veldig ut fra det blå, ble det satt fram smørbrød osv. på bordet.

Nå fins det sikkert utallige tråder om diverse folks mindre og større sprekker, så dere er nok grundig lei av å svare på det samme, men jeg syns bare jeg finner tråder der folk planlegger større utskeielser/har spist mye karboh. osv.

I besøket soiste jeg tilsammen en hel skive typisk kjøpebrød, litt italiensk salat, litt servelat og hjemmelaget pizzafyll tilsvarende en halv skive brød.

Hva kan jeg forvente meg egentlig??

Og hva i all verden spiser man resten av dagen? Mindre fett, mer av noe annet? :o

Charlott sa for siden:

Fortsett som før du :)

Du kan oppleve at kroppen samler vann så vekta går litt opp, noe som KAN ta noen dager å miste igjen...
At vektnedgangen kan stoppe og kroppen bli uvel har du sikkert fått med deg ;)
Samt at karbocravings og sug kan komme tilbake....

Sol-Angelica sa for siden:

Samme her, jeg tror jeg har overspist i går :) Men det på lavkarbomat og kanskje litt for mye 86% sjokolade + saltede mandler. Ut av ketose i dag og opp 1kg (men nå har vekta mi hoppe opp å ned mellom 63 og 64 i ett par uker). Jeg fortsetter som før og passer på å drikke mer vann :)

Bolla P. sa for siden:

Takk, begge to! :)

Det er nesten så jeg håper jeg går opp i vekt, sånn at det aldri frister å gjøre noe sånt igjen. Man burde jo ha en plan for problemer og "karbofeller" som kan oppstå. Dessverre er denne kuren såpass på sida av det vanlige folk syns er fornuftig, at jeg syns det er vrient å fortelle hvordan det har seg. Neste gang har jeg litt lavkarbobrød i veska altså!

Bolla P. sa for siden:

Håper du ikke oppfatter meg som frekk, men hvordan har det seg at en på 63 kilo går på ketolysekuren? Det har ikke jeg veid siden ungdomsskolen, så jeg blir stor i øynene når jeg leser det :eek: Selv veider jeg over 100 kilo, ser du! :o

Sol-Angelica sa for siden:

Nei da det går greit. Jeg fikk ett barn i fjor, februar. La på meg 25 kg under svangerskapet og var lett overvektig etter fødselen. Prøvde da mye og til syvende å sist så var det kun lavkarbo/ketolyse som fungerte. Kiloene raste av :) Jeg startet på igjen nå i slutten på desember og veide da rundt 70 kg. Og startet på pga jeg syns jeg fungerer best på lavkarbo, rent fysisk, psykisk og det er en fin måte å gå ned i kilo på.

Bolla P. sa for siden:

Ok, jeg skjønner! ;)
Lykke til uansett målvekt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.