< Tilbake til oversikten

ketose og ubehag?

Stinemoor sa for siden:

Jeg ser at veldig mange hele tiden skriver at de i begynnelsen blir slappe og føler ubehag av å beynne på ketolysekuren/være i ketose.

Nå har jeg holdt på i tre dager og i følge ketostix så er jeg i ketose (moderat) Jeg merker ikke noe til slapphet, Men nå sliter jeg veldig med underskudd til vanslig så det kan være det er derfor jeg ikke merker noe forskjell? Føler heller jeg har fått mer overskudd de siste dagene.

MEN, jeg har følt meg litt kvalm i løpet av dagen og rar i hode, svimmel/ør. Er det noe galt eller farlig da, eller er dette bare en forbigående bivirkning?

Ellers så var det ei som reagerte på at jeg var i ketose så tidlig da hun hadde hørt fra trener at det tok lang tid før man kom i denne tilstanden, selv har jeg lest på nettet flere steder at det kan ta 1-3 dager etter siste høykarbo måltid. jeg har også lest at det kan ta opptil en uke. Hva er riktig, er det varierende fra person til person?

setter pris på svar og på forhond takk;)

Modezty sa for siden:

Helt vanlige bivirkninger av å komme i ketose.

Det er veldig individuelt hvor lang tid man bruker på å komme i ketose, jeg brukte ikke mange dagene - tror det var 1-2 dager nå.

Kitt sa for siden:

Det tar normalt 1-4 dager å komme i ketose, men det kan ta opp til 6-8 uker før kroppen helt klarer å nyttegjøre seg ketonene som brennstoff. Derav en periode med slapphet for enklete. Noen vil da oppleve at det å trene blir et mareritt der man ikke orker noen ting. Når så kroppen får taket på dette ketogene brennstoffet, kan man trene og trene og trene uten å risikere at man "går tom" somman gjør når man trener med karbohydrater som brennstoff!:p

KarMa40 sa for siden:

Ikke ta ketolyse-vitaminer på tom mage!!

Det hjalp for min kvalme i hvertfall...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.