< Tilbake til oversikten

Spiser dere kylling og fisk?

hope10 sa for siden:

Jeg har spist kylling og fisk 2 dager, åd et er nettopp de dagene jeg har endt opp med for mye protein og for lite fett :confused:
Alle de andre dagene når jeg spiser koteletter, kjøttdeig osv så kommer jeg greit i mål med fordelingen mellom fett, protein og karbohydrater..

Trj sa for siden:

Bruk mye smør til fisken og kyllingen. :D

hope10 sa for siden:

Jeg gjorde det, men så spiste jeg ikke opp så mye av det, for å spise rent smør var ikke så godt :flau: å da falt jeg helt ut av kakediagrammet, men får gi det enda et forsøk da:)

Trj sa for siden:

Jeg lager f.eks laks i folie. Sånn: Stort ark aluminiumsfolie brettes dobbelt (for å unngå hull). Godt med smør i bunnen, squash i biter, purreløk, litt paprika, et stykke laksefilet, salt, pepper. Nok en god smørklatt. Gjerne en spiseskje seterrømme på toppen. Variere rømmen med ei god skive Normannaost (Selbu blå). Da reduserer du litt på saltet (for den osten ER salt) Brette sammen, inn i ovnen 200 gr 20 min. Broccoli og salat til :).

nellie sa for siden:

Du trenger ikke henge deg så ille opp i kakediagrammet. Det er ingen krise om du spiser litt mer proteiner og litt mindre fett en gang innimellom. Spis fet fisk som laks og makrell og kanskje surr kyllingen med bacon og fyll den med ost eller noko slikt, så får du opp fettet:)

Husmor27 sa for siden:

Eller hiv på en dæsj med creme fraiche eller seter rømme ved siden av kyllingen :) Eller så var det et godt tips du fikk over her med å hive alt i ildfast form, da kan du jo heller over litt fløte feks over kyllingen & grønnsakene & gratinere med ost på toppen:D

hannedt sa for siden:

Burde man regne på hvor mange gram proteiner og fett det er i hvert måltid? Synes det blir litt vel mye fokus på det man spiser da, når man allerede regner på karbohydrater. Eller er det viktig på ketolyse at man regner ut alt?

Når vi har hatt kyllingfilet til middag så har det vært i en ildfast form i ovnen med grønnsaker, kremfløte og ost, og i går var det grillet kylling så da supplerte jeg med fetaost i salaten og litt seterrømme. Kan nok lage noen fete sauser til maten hvis du skal ha hvit fisk en dag, eller ha brokkolimos med fløte?

Kitt sa for siden:

Slett ikke nødvendig å regne på proteiner og fett! Mange legger inn alt de spiser i programmer som regner ut alt og blir derfor kanskje litt vel mye opphengt i dette.;)
Hold styr på karbohydratene og spis nok fett, så ordner det seg som regel av seg selv for de fleste!:D

Som kloke- Guru- Gerd sier: når du tror du har fått nok fett, ta litt til!:D

Husmor27 sa for siden:

[/B] Den likte jeg :)

Jeg ser kun på karbo innholdet i det vi spiser, ikke på protein/fett.. Må det nå i starten så jeg vet hva ulike produkter inneholder.:)

hannedt sa for siden:

Supert å høre, hadde blitt litt for mye om jeg skulle ha regnet ut absolutt alt av det jeg spiser. Regner jo selvfølgelig karbohydrater, men pøser på med fete ting som bacon, fløte og rømme sålenge det er innenfor "karbotaket".

Sol-Angelica sa for siden:

Jeg er lei av kylling, og i fisk er det kun laks som går ned. Ikke så ofte jeg spiser laks heller :)

misslinda sa for siden:

Prøv hyse :D Veldig god fisk, som ikke smaker så mye fisk :P Hehe.. går ned på høykant her i hus, alle ungene som besøker mini elsker det, enda de ikke spiser fisk hjemme.. Panert i pofiber med maasse smør og en saus av majones og ketchup :D namme nam :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.